Storskor

Hej hej!

Är det någon som kan hjälpa mig med lite information om La Sportiva Nepal Extreme?

Jag trivs inte så bra med plastkängor men behöver en varm sko. Är dom varma? Det finns kanske någon annan läderkänga som är varm och stegjärnsfast (ej superalpinism skor)?
Jag pratar om flerveckors tältturer i temperaturer runt -30C.

Hur funkar dom i övrigt som klättersko? Hur är dom på sommaren?

Många frågor...

Tack på förhand!
/Erik

Ja, det vore trevligt att få veta...

Tyvärr ingen erfarenhet av nämnda sko. Skulle däremot gärna också få tips om en varm stegjärnsfast sko som även är bekväm (krävande konsument...)

Jag har kikat lite på http://www.northstar.se och deras bestardkängor vilka även har priser som tilltalar en student. Deras Top Mountain II borde funka. Bekväm vet jag dock inte om den är. Sommaren är känns utesluten då den har innersko. Evolution K kanske? Fast då blir den kanske för kall. Jaja slutspekulerat.

Någon därute som prövat någon av dem??
[Ändrat av slob 2003-03-06 kl 17:28]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips