Storlek på förvaringspåsar

Ett vrål från en person som inte är pedant. Hur liten får en påse vara till en produkt.
Måste man vika pedantisk och använda någon vakumutrustning för att återpacka en produkt i orginalpåsar?
 
Ja det är därför jag packar en 190 l trädgårdssäck i ryggsäcken och försluter den genom vikning vattentätt. Påsar till medfört reduceras genom "regn kappe vikning och rullning in i sig självt." Matpåsen undantagen har en soppåse med mig ut för upphittade och egna sopor. Toapappersrullen ligger i en egen fryspåse med Nylonspaden.
Alla ryggsäckstillverkare skryter om regnsäkra säckar min plastsäck garanterar det. Den lättaste packningen får du om du lämnar hemma. Hur mycket törs du lämna hemma.
TS hjar uppenbart inte gjort vpl för då hade han lärt sig att alla påsar tymmer nypackade grejor och aldrig dem igen. Thats life!
 
Senast ändrad:
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
TS är gammal nog att gjort värnplikt i M59. Där var det inga problem men dagens försäljningspåsar gör mig vansinnig.

Sopsäcken finns i uppgraderad modell som är både lättare och starkare. Tips.
 
De som vill bära extra tungt kan ta med sig efterinkäpta dyra kompretionspåsar. Hade en gång en ungdom som hade 1 kg dylika i sin ryggsäck. Helt i onödan.
 
Jag förstår din reaktion exakt. Att försöka få tillbaka en produkt i den medföljande förpackningen är en ofta omöjlig utmaning. Jag har ett antal luftmadrasser som på något konstigt sätt blivit större än den låda dom levererades i, och jo, även efter att jag släppt ut luften.
Så ut ut förpackningen och sen aldrig tillbaka verkar gälla.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

avslutat250428

Avslutat
Ett förtält till en husvagn är helt omöjligt att få in i den medföljande väskan om man inte är på VM-nivå i origami.
Finns inte en chans att man får igen dragkedjan, så det slutar med att man tar 2 spännremmar runt så att det hjälpligt hålls ihop.
 
Tält har en förmåga att nästan aldrig komma ner i originalförpackningen. Jag har svurit många gånger, men tillslut så vinner jag. :)
 
De som vill bära extra tungt kan ta med sig efterinkäpta dyra kompretionspåsar. Hade en gång en ungdom som hade 1 kg dylika i sin ryggsäck. Helt i onödan.
Nu gillar jag kompressionspåsarna som jag skriver på vad som finns i dem, då slipper jag leta genom hela ryggsäcken för att hitta det jag behöver. Olika färger fungerar också. Och jag tycker inte de är speciellt tunga.
 

avslutat250428

Avslutat
Nu gillar jag kompressionspåsarna som jag skriver på vad som finns i dem, då slipper jag leta genom hela ryggsäcken för att hitta det jag behöver. Olika färger fungerar också. Och jag tycker inte de är speciellt tunga.

Vandrar man i fjällen så har man så tung packning och ska vandra flera mil i kuperad bitvis knölig terräng så att om man kan undvara 3 hg så gör man det.

När jag gjorde alla mina fjällvandringar på 90-talet så kom jag till ett ställe mitt ute på fjället där en trevlig Tysk långcampade i tält för att fotografera blommor och insekter.

Hans kamera kostade en halv årslön och han bara skrattade och sa att han kan lämna den på en sten helt utan uppsikt hela dagen för att alla som passerade och som definitivt ville ha den kameran, såg bara 1,5-2 kg mer i ryggsäcken och lät den vara.

Tror definitivt inte att alla fjällvandrare är så genuint genomärliga när det gäller en så dyr kamera!

För er som är yngre än 25 år så vägde svindyra proffskameror med 50cm jätteobjektiv så mycket på stenåldern....
 
Vandrar man i fjällen så har man så tung packning och ska vandra flera mil i kuperad bitvis knölig terräng så att om man kan undvara 3 hg så gör man det.

När jag gjorde alla mina fjällvandringar på 90-talet så kom jag till ett ställe mitt ute på fjället där en trevlig Tysk långcampade i tält för att fotografera blommor och insekter.

Hans kamera kostade en halv årslön och han bara skrattade och sa att han kan lämna den på en sten helt utan uppsikt hela dagen för att alla som passerade och som definitivt ville ha den kameran, såg bara 1,5-2 kg mer i ryggsäcken och lät den vara.

Tror definitivt inte att alla fjällvandrare är så genuint genomärliga när det gäller en så dyr kamera!

För er som är yngre än 25 år så vägde svindyra proffskameror med 50cm jätteobjektiv så mycket på stenåldern....

Nu har jag gjort åtskilliga vandringar och fjällvandringar, så jag vet hur tungt det är. Men jag vill fortfarande ha ordning i min säck och torrt om det skulle bli mycket regn. Då finns det andra saker jag gör avkall på som t.ex. en kamera.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.