Storlek på förvaringspåsar

Ett vrål från en person som inte är pedant. Hur liten får en påse vara till en produkt.
Måste man vika pedantisk och använda någon vakumutrustning för att återpacka en produkt i orginalpåsar?
 
Ja det är därför jag packar en 190 l trädgårdssäck i ryggsäcken och försluter den genom vikning vattentätt. Påsar till medfört reduceras genom "regn kappe vikning och rullning in i sig självt." Matpåsen undantagen har en soppåse med mig ut för upphittade och egna sopor. Toapappersrullen ligger i en egen fryspåse med Nylonspaden.
Alla ryggsäckstillverkare skryter om regnsäkra säckar min plastsäck garanterar det. Den lättaste packningen får du om du lämnar hemma. Hur mycket törs du lämna hemma.
TS hjar uppenbart inte gjort vpl för då hade han lärt sig att alla påsar tymmer nypackade grejor och aldrig dem igen. Thats life!
 
Senast ändrad:
TS är gammal nog att gjort värnplikt i M59. Där var det inga problem men dagens försäljningspåsar gör mig vansinnig.

Sopsäcken finns i uppgraderad modell som är både lättare och starkare. Tips.
 
De som vill bära extra tungt kan ta med sig efterinkäpta dyra kompretionspåsar. Hade en gång en ungdom som hade 1 kg dylika i sin ryggsäck. Helt i onödan.
 
Jag förstår din reaktion exakt. Att försöka få tillbaka en produkt i den medföljande förpackningen är en ofta omöjlig utmaning. Jag har ett antal luftmadrasser som på något konstigt sätt blivit större än den låda dom levererades i, och jo, även efter att jag släppt ut luften.
Så ut ut förpackningen och sen aldrig tillbaka verkar gälla.
 
Ett förtält till en husvagn är helt omöjligt att få in i den medföljande väskan om man inte är på VM-nivå i origami.
Finns inte en chans att man får igen dragkedjan, så det slutar med att man tar 2 spännremmar runt så att det hjälpligt hålls ihop.
 
Tält har en förmåga att nästan aldrig komma ner i originalförpackningen. Jag har svurit många gånger, men tillslut så vinner jag. :)
 
De som vill bära extra tungt kan ta med sig efterinkäpta dyra kompretionspåsar. Hade en gång en ungdom som hade 1 kg dylika i sin ryggsäck. Helt i onödan.
Nu gillar jag kompressionspåsarna som jag skriver på vad som finns i dem, då slipper jag leta genom hela ryggsäcken för att hitta det jag behöver. Olika färger fungerar också. Och jag tycker inte de är speciellt tunga.
 
Nu gillar jag kompressionspåsarna som jag skriver på vad som finns i dem, då slipper jag leta genom hela ryggsäcken för att hitta det jag behöver. Olika färger fungerar också. Och jag tycker inte de är speciellt tunga.

Vandrar man i fjällen så har man så tung packning och ska vandra flera mil i kuperad bitvis knölig terräng så att om man kan undvara 3 hg så gör man det.

När jag gjorde alla mina fjällvandringar på 90-talet så kom jag till ett ställe mitt ute på fjället där en trevlig Tysk långcampade i tält för att fotografera blommor och insekter.

Hans kamera kostade en halv årslön och han bara skrattade och sa att han kan lämna den på en sten helt utan uppsikt hela dagen för att alla som passerade och som definitivt ville ha den kameran, såg bara 1,5-2 kg mer i ryggsäcken och lät den vara.

Tror definitivt inte att alla fjällvandrare är så genuint genomärliga när det gäller en så dyr kamera!

För er som är yngre än 25 år så vägde svindyra proffskameror med 50cm jätteobjektiv så mycket på stenåldern....
 
Vandrar man i fjällen så har man så tung packning och ska vandra flera mil i kuperad bitvis knölig terräng så att om man kan undvara 3 hg så gör man det.

När jag gjorde alla mina fjällvandringar på 90-talet så kom jag till ett ställe mitt ute på fjället där en trevlig Tysk långcampade i tält för att fotografera blommor och insekter.

Hans kamera kostade en halv årslön och han bara skrattade och sa att han kan lämna den på en sten helt utan uppsikt hela dagen för att alla som passerade och som definitivt ville ha den kameran, såg bara 1,5-2 kg mer i ryggsäcken och lät den vara.

Tror definitivt inte att alla fjällvandrare är så genuint genomärliga när det gäller en så dyr kamera!

För er som är yngre än 25 år så vägde svindyra proffskameror med 50cm jätteobjektiv så mycket på stenåldern....

Nu har jag gjort åtskilliga vandringar och fjällvandringar, så jag vet hur tungt det är. Men jag vill fortfarande ha ordning i min säck och torrt om det skulle bli mycket regn. Då finns det andra saker jag gör avkall på som t.ex. en kamera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
storskogen Storlek på flaska för torkad mat Utrustning allmänt 8
Skogsakuten Storlek på packpåsar? Utrustning allmänt 13
prahna Storlek på Lundhags ranger high Utrustning allmänt 2
Erik_Svensson Råd om storlek på turskidspjäxa Utrustning allmänt 5
Karpaterna.se Rätt storlek på ryggsäcken? Utrustning allmänt 4
Elvah Jörnkängan: sula och storlek? Utrustning allmänt 31
Clashas Storlek och passform Ryggsäck Utrustning allmänt 3
frostbiten Vattenblåsa - storlek? Utrustning allmänt 5
flanell lundhags storlekar, referenser, ge & få svar !!!!! Utrustning allmänt 45
Totteman Livslängd på friluftsprylar kontra prislapp Utrustning allmänt 42
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
turtle Hem på ryggen Utrustning allmänt 30
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Fickkniv på resa Utrustning allmänt 60
hsp Höst rea på div 2-handsidor Utrustning allmänt 0
Lindis7911 Batterier till england på flyg Utrustning allmänt 8
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5
turtle Vinter underquilt till hängmatta på sommaren? Utrustning allmänt 5
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Kimkim Snabb mobil/batterifråga till tekniknördarna på utsidan Utrustning allmänt 23
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Jazzy Hultafors på Jula. Utrustning allmänt 14
brigitte stormkök på Island? Utrustning allmänt 3
DoktorGlas Hur gör man med ändarna på paracord? Utrustning allmänt 31
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
igs Kåda på tältet Utrustning allmänt 2
deriks Trampa på tältpinnar Utrustning allmänt 16
Fjorr Limma sula på Vibram Five Fingers Utrustning allmänt 1
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
mindful Tips på 3 säsongssovsäck Utrustning allmänt 10
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
bico Problem med anslutningsgängningen på Sawyer Mini Utrustning allmänt 2
JMel Längd på vandringsstavar Utrustning allmänt 6
joa_bj Tips på microfiberhandduk? Utrustning allmänt 21
Göran_ Är det sovsäcken det är fel på, eller mig? Utrustning allmänt 7
Argusgranskare Laga trasig luftventil på Exped Downmat? Utrustning allmänt 5
wajder Prisvärd säck på xxl? Behöver snabba svar. Utrustning allmänt 8
Jojosurf Vandringsstavar på ryggsäck Utrustning allmänt 6
avslutmedlemskap0904 Namn på detaljer Utrustning allmänt 14
Nirrebosse Skruvmejsel på minsta fickkniven. Utrustning allmänt 43
NaturBoel Tips på bra och vattentäta walkingskor sökes! Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...