Storen 90+ eller Stetind 75? HJÄLP!!!

Står i valet mellan en Storen 90+ med justerbart lock och en Stetind 75 utan justerbart lock. Vilken bör jag ta? Jag vill kunna använda säcken till allt sommarhelg till vintervecka. Snälla hjälp. Jag blir inte klok på det här.

Vänliga hälsningar
-Jesper

Storen!

Jag skulle utan att tveka köpa Storen. En säck utan höj-/sänkbart lock kan vara väldigt begränsande. Vid längre turer (du talar t.o.m. om vinterturer) blir en Stetind för liten. Det går visserligen att pressa ner ganska mycket i 75-liters säck, men eftersom locket inte går att höja kan man lätt hamna i en situation där man har en för liten säck.

Jag har själv en Storen, och tvekade liksom du på vilken av dessa (Storen, Stetind) jag skulle välja. Har aldrig ångrat mitt val. Fungerar utmärkt även vid helgturer med mindre packning.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stetind

Tycker att det bör räcka med en Stetind ,har en själv o man klarar gott mått på en vecka med full packning, annars blir det bara bra ha extra saker med, men smaken är ju delad mvh Hans

Blev en Storen

Tack Markus och Hans! Bra argument båda två och det var just de jag tänkt mest på men det blev en Storen till slut. Mycket möjligt att den många ggr kommer att vara lite stor men kompressionssystemet verkar väldigt bra och nu har jag ju möjligheten att packa mer om jag nå´n gång skulle vilja. Men det gäller säkert att lägga band på sig så man inte slänger i för mkt.

-Jesper

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips