Stoppa nätmobbingen!

Jag har sedan länge "deaktiverat" min user på 8a.
Det gjorde jag för att jag tyckte det var helt fel att samma person ansvarar för hela sidan, är moderator och startar de flesta trådarna i forumet. Det skulle kanske kunnat ha funkat, men om man därtill bara lägger att samme person är mycket aktiv i alla diskussioner så lärde jag mig snabbt att det inte är en bra kombination.

Utan att gå in på enskilda frågor så var ändå websideägarens ambitioner att skapa opinion åt det håll han ansåg bäst, och det tycker jag att man kanske kan göra på en kommersiell sida, men man ska nog inte ha ett forum med en massa privata användare för att diskutera de ofta ganska infekterade frågorna. Jag ska inte ens spekulera i huruvida den hopplösa situationen i 8a-forumet berodde på websideägaren - jag är nog rätt övertygad om att upplägget som sådant med samma person på för många stolar är fel i sig.

Jag hade därför ganska lätt att med några klick ändå hitta rimligt med info om vad som hade varit den utlösande faktorn för petitionen, tillräckligt för att efter ett tag ha en egen uppfattning. Kanske var det petitionsmakarens tanke att han inte själv skulle ge en bild av hela situationen, eftersom den omöjligen kan bli objektiv, utan att petitionen riktade sig till folk som på egen hand redan fått en uppfattning. Jag vet inte - och jag menar inte heller att petitionsuppropet i den form det nu hade, var helt neutralt. Det kunde det förstås inte vara.
 
Kanske var det petitionsmakarens tanke att han inte själv skulle ge en bild av hela situationen, eftersom den omöjligen kan bli objektiv, utan att petitionen riktade sig till folk som på egen hand redan fått en uppfattning.
Någon hade ansträngt sig för att göra ett inlägg och en skärmdump på vad man som helt oinsatt kunde tro visade vad det handlade om. Efter att ha läst mig trött utan att få någon bra bild om vad som hänt så kändes det som om det inte fanns mer än den tråden att ta till... Hade man hänvisat till något med mera substans (som uppenbarligen finns enligt dina klick) så hade man kanske fått mer intresse.
 
Eftersom jag inte klickar på 8a.nu sedan några år, så visste jag inget om den senaste händelsen, men kunde å andra sidan applicera en del gamla erfarenheter, vilket räckte rätt långt.
Det är inte så fint att referera här till saker som jag läst och tolkat på annat webforum, så jag avstår, men pm:ar några små saker om den utlösande faktorn som jag ändå hittade.
 
Låt Bergsport berätta om klättring i olika former och inte bli ett forum för personkonflikter. För det har vi tyvärr internet.
 
Innan jag lämnade bergsport bakom mig hade jag carlos på listan över kommande intervjuoffer. Tycker fortfarande det vore intressant, helt oavsett kontroversen på 8a. Snubben har coachat våra främsta talanger och kan massor, klart han ska ha cred. Detsamma gäller ju egentligen jens... Men det vore synd om det kom att handla om deras konflikt. Hoppas det blir av i alla fall!
 
Låt Bergsport berätta om klättring i olika former och inte bli ett forum för personkonflikter. För det har vi tyvärr internet.

Innan jag lämnade bergsport bakom mig hade jag carlos på listan över kommande intervjuoffer. Tycker fortfarande det vore intressant, helt oavsett kontroversen på 8a. Snubben har coachat våra främsta talanger och kan massor, klart han ska ha cred. Detsamma gäller ju egentligen jens... Men det vore synd om det kom att handla om deras konflikt. Hoppas det blir av i alla fall!

Ja alltså min tanke var att eftersom både personkonflikten och sakfrågan bakom (som handlar om träningsmetoder för ungdomar om jag förstått rätt) är återkommande diskussionsämnen och internetdiskussionerna som oftast handlar om vem som skriker högst, så skulle åtminstone jag uppskatta en saklig (*) artikel. Jag kan inte tänka mig ett lämpligare ställe för den än just Bergsport.

(*) saklig alltså som i att faktiskt fokusera på de uppfattningar som finns, inte på vilka som framför dom. Och även en konflikt kan faktiskt beskrivas objektivt om man anstränger sig. Just nu är det mest en tävling i vem som mobbat vem....
 
Rörande risker med campus och krimp för ungdomar i tillväxt råder det för närvarande ingen villrådighet alls inom idrottsfysiologin. Bar bör helt enkelt låta bli all campuserande, bouldring med viktväst, och konsekvent krimpande.

Klättring är en sport för livet, det finns ingen särskild anledning att riskera sina fingrar för all framtid genom att sikta på världseliten innan man är i yngre 20-års-åldern.

https://www.thebmc.co.uk/should-u18s-use-campus-boards

[Att sedan Jens konsekvent använt sin centrala plattform för att djävlas med ett antal individer och organisationer under en längre tid år är helt enkelt sjukt tråkigt.]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lyckegard Stoppa pressarna! Klättring allmänt 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.