Stockholmsförare

Har sett att denna diskussion har varit uppe tidigare i detta forum men skulle ändå vilja veta om ngn har uppdaterat information när Stockholmsföraren (i bokformat) blir tillgänglig? Finns boken att tillgå ngnstans?
 
Micke Widerberg (och Pelle Willén, som också är inblandad i projektet) har kommit en bra bit i arbetet med nya föraren. Den lär dock inte bli klar i år, men väl till nästa säsong.
Jag tror att det är ett löfte...
 
Ok. Finns det ngn möjlighet att få tag i en beskrivning (förare) över lederna i exempelvis Häggsta på något annat sätt (annan litteratur) eller bör man avvakta tills boken släpps?
 
Ganska många av lederna finns med i Klättring i Sverige av: Patrik Leje & Jonas Paulsson.
De räcker ganska gott till att börja med iallafall.
 
Man kanske kan tolka frågan prån Patric som en försynt fråga om det under rådande omständigheter är OK att för eget behov kopiera ur en gammal förare...

Strängeligen förbjudet enligt förordet (eller nånstans), men upphovsrättsinnehavarna kanske är medgörliga i rådande bristsituation.

Klättring i Sverige är hyfsad, bättre än den nätversion som finns på couronne eller vad det nu heter. Finns ju också lite enklare beskrivningar på 8a.nu och sportextreme.com.


ED: http://www.coronn.com
[Ändrat av Mezzner 2005-06-22 kl 16:07]
 
Vad som står i förordet har knappast någon rättsverkan över vad som svensk lag erbjuder upphovsrättsmännen. Svensk lag ger inte upphovsrättsmännen skydd mot privatkopiering.

Inget jag skulle bry mig om att kommentera normalt, folk får väl anse vad de vill - men har på sistone läst lite för många näringsidkare, främst från USA, och uppenbarligen "köpta" journalister som tycker att det är olagligt att kopiera, vad det än må vara. Vilket alltså är helt fel.

Mina fem öre och jag ger mig inte in i någon debatt. :)
 
Jo, just det. Det viktiga är ju vad man själv tycker.

Det finns en mellanväg på det hela. Kopiera nu och köp sedan. Vilket även kan uttryckas som klättra nu och betala senare. :) Notera att man inte är lagligen skyldig att köpa, men om man gör det moraliska ställningstagandet så får man agera därefter också.
 
Ok. Tack för tipset. Jag får börja med att förkovra mig i Klättring i Sverige innan föraren över Stockholms ges ut...
 
Tar upp ett gammalt kärt ämne igen. Är det ngn som vet om den nya stockholmsföraren finns tillgänglig ännu? Har vid ngt tillfälle fått indikationer på att den ska vara färdig under 2006!?

/Patrik
 
Vad jag vet så har varken Per eller Micke tid. Har för mig att detta har behandlats i någon annan tråd.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.