Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Båtluffarkortet kostar 385:- och då får du åka dom sk. W-båtarna i 16 dagar hur mycket du vill. Andra snabbare båtar t.ex. Cinderella båtar får man också åka mot ett tillägg på 20:-
Ingen som hqar lite tips om fler ställen i skärgården där det är trevligt fint skoj vackert m.m m.m
å tack ni som redan har svarat å hoppas er sommar blir trevlig =)
Hejsan Patrik!
Jobbade på Utö för några år sedan och tröttnade snabbt åka runt de få användbara stigar som fanns. När jag hade långledigt så slängde jag därför upp mtb´n på kajaken och paddlade över till Ornö!
Då den södra delen hade campingförbud så fortsatte jag upp utmed den östra sidan en bra bit tills jag fan en perfekt plats att tälta, med egen sandstrand och så.
Hade tidigare besökt en vän som hyrt ett sommarhus på ön så jag visste att det fanns en hel del bra stigar, men blev ändå överraskad!
Under tre dagar hojjade jag som besatt, mötte inte en själ på den välmarkerade och omväxlade vandringsled som löper runt hela ön.
Besök museet vid kyrkan och införskaffa den utmärkta Ornöguiden så får du en bra och billig ledbeskrivning samt berättat för dig Ornö´s rika historia.
Ha en skön sommar!
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...