Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Beor på vad du menar med autobahn...
Och vad för cykling ni är ute efter. Tror det finns cykelbanor som snirklar sig upp till Täby, sen e d gamla vägen en bit.
Du får nog ta cykelbanan till Täby, men sen finns det roligare vägar att välja mellan. Här är ett par exempel:
Ta cykelbanan till Täby och fortsätt på Täbyvägen. Höger på Bergtorpsvägen och vänster på Löttingelundsvägen till Roslagsvägen (264). Här väljer du att åka över 1) Svinninge eller 2) Arninge.
1) Vänster på 264 och omedelbart höger via Rydbo till Waxholmsvägen (274). Ta vänster och vänster igen i nästa korsning via Valsätra och Svinninge till Åkersberga.
2) Vänster på 264 och höger på 265 till rondellen vid E-18. Ta vänster i rondellen och följ gamla Norrtäljevägen via Arninge till Brottby. Här kan du ta höger mot Sjöberg eller fortsätta en km och ta höger vid Össeby-Garn och åka över Österåker.
276-an från Ullna trafikplats till Åkersberga ser nästan ut som en motorväg, men den är en vanlig huvudled med fina breda vägrenar och går utmärkt att cykla på.
Jag kör sällan bortom Åkersberga, men jag har för mig att vägarna där är smalare och mindre trevliga att cykla på, men visst FÅR man.
GENOM Åkersberga förväntas en skötsam cyklist använda cykelvägar där det finns antar jag...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer