STF medlemskap - något nytta?

Jag och sambo ska vandra Nikkaluokta - Abisko 19-28 juni.

Vi ska ta med allt som mat, sovsäck, tält.
Vad för nytta kan man ha med STF medlemskap ifall man allt med sig?
 
Fort gjort

Ni tjänar ganska snabbt in dom pengarna...som han sa så har ni 10-15% rabatt på tåget, 10% om ni köper kartor av kartbolaget samt att om ni stannar till vid en stuga och slår upp tältet där så har ni billigare pris/använda bastu mm.
Ibland tar man en stugnatt iaf om vädret har varit trist och regnigt i ett par dagar...så ett kort tjänas snabbt in tycker jag :)!
 
Hej,
du får rabatt på alla YHI hostels i hela världen, något som vi använt oss flitigt under alla år.
Det här med att man får rabatt på SJ är ny för mig. Jag bokade nyligen min resa från GBG till Ritsem. Har den rabatt funnits länge?
Mvh Veni
 

avslutad210712

Gäst
Precis samma fråga ställde jag mig när jag betalade till SOS barnbyar.

Precis samma fråga ställde jag mig när jag betalade till hembygdsföreningen i byn.

Precis samma fråga ställde jag mig när jag betalade till idrottsföreningen i byn.

Måste vara en idiot som betalar pengar som inte ger MIG en mätbar och omedelbar vinst tillbaka i form av pengar.
 

avslutad210712

Gäst

Har betalat i över tio år till STF och visst har jag funderat ibland men jag tänker så här. När jag blir gammal vilket jag redan är så när jag blir ännu äldre och inte orkar med tältvandringar så kommer jag att hoppas att de pengar jag sätter in nu gör att STF kan bedriva stugverksamhet så att jag åtminstone kan vandra mellan stugorna.

Och som tidigare nämts så är tidningen Turist rätt skoj att läsa därför att den ofta tipsar om saker som jag aldrig ens funderat över men som jag helt plötsligt tänker "f*n det måste jag och testa på om tillfälle ges".

Första gången jag löste STF medlemsskap var inte alls för att vandra i fjällen utan för att medlemsskapet "lönade sig" för att bo en vecka på vandrarhem. Sen löste jag inte medlemsskap på över tio år så jag skall definitivt inte kasta sten i glashus. Jag har också en gång i tiden varit mig själv närmast.

Så gör precis som du vill. Tycker du att det är onödigt skall du såklart inte lösa det och du skall absolut inte ha dåligt samvete för det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.