Stegjärn till telispjuck??

Måste köpa ett par stegjärn nu...
Så jag undrar om någon vet ngt par som passar bra till mina telispjuck??...Jag har ett par Crispi CXR (höga plast).
Tack på förhand...
Anders

stegjärn

Hej,
jag fixade detta genom att använda mina gamla camp-stegjärn och lämna in dessa till en mekanisk verkstad tillsammans med pjäxorna.
En jätteduktig kille fixade till nya stålbågar och borrade upp nya hål i järnen så att de sitter perfekt. Det kostade totalt 300 kr (svart) att få detta gjort till mig och min kompis. Det finns säkert fler smeder/mekaniker i vårt land som vill tjäna lite extra (även om det inte är mycket) på lunchrasten el dyl.
Detta gäller förstås bara om du redan har stegjärn.
MVH
David

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Låna

Tjena Gamle Edin!

Funkar ju alltid att låna, annars är ett hett tips north star trading om du vill komma lite billigare undan....

Till mina T2or kör jag med ett par ledade green ice från Camp, funkar helt ok.

HA det

David

Pask har rätt

men jag upprepar för den som orkar läsa:

Använder själv T2 med Grivel 2F. Spänner en rem runt både pjäxa och järn vid pjäxans "led" öer tårna. Klättrar vertikal is med detta och det funkar ok. (Floppar inte men är inte optimalt ur klättersynpunkt).

/föhl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips