Standardfrågan

Det här plagget/-en är ny/a, jag är intresserad av erfarenheter. Kan jag få några?

Nej det kan du antagligen inte just för att produkterna är nya. Som vanligt kan man bara få svar som man frågar, men du måste låta kamraterna hinna köpa, använda, känna sig lurade på 3-5papp innan du frågar. Tålamod min vän....

Go tur

de lurade

Alltså, även de lurade skaffar sig erfarenheter som andra kan ha nytta av. Till alla er som känner er lurade där ute... tänk på att ni genom att berätta för andra (helst på Utsidan - Forum :) gör goda gärningar och att förutsättningen var att ni vågade satsa era slantar på en ny oprövad produkt! Betänk även den lärdom ni kan dra av en slik erfarenhet! Vägen till den perfekta produkten kan vara slingrig och ha återvändsgränder. Jämför med att söka målet i en labyrint. Inte behöver man bli ledsen för att ha hamnat i en återvändsgränd! Man har ju tvärtom skaffat sig kunskap om att *just den* vägen inte ledde till målet. Således har man genom detta "misstag" kommit ett steg vidare mot målet (antalet vägval har minskat och sannolikheten att hitta den rätta vägen har ökat).

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips