Spänne avbärarbälte 25 mm finns det inte?!

Lyckades krossa sticklåset till min rygga sist jag var ute och flög med den och försöker hitta ett nytt utan lycka.

Behöver alltså 1 st sticklås för 25 mm band som går att justera både på han och honsidan. Hittar inte på någon svensk sida och varit in på outdoorexperten samt naturkompaniet utan större framgång. Enda jag hittar är Trekkinn men inte ska man väll behöva skicka efter från Spanien?!
 
Världen är rund, senast jag köpte 25 mm grejor var det från Globetrotter.de från Spanien går det numera lika lätt.
go tur
 
Finns säkert som reservdel i många välsorterade sport butiker, men inte säkert att de lagt in informationen i sina webshoppar. Föreslår att du kollar i dina lokala butiker om du har någon inom rimligt avstånd.
 
Du skriver inte, vad det är för ryggsäck det handlar om, men om den är av hyfsat samtida modell och märke, så kan det vara enklast att maila direkt till tillverkaren. I bästa fall får du spännet gratis och fraktfritt med vändande post, plus några i reserv :)
Jag har på detta sätt fått bl a uppgraderade tältstänger från Helsport, smådelar från Trangia, ett helt lager reservgummiremmar till mina Rab-gaiters, nya spännen till Kahtoola-stegjärn, ett gäng ersättare för den pincett, som lossnat ur min lilla Victorinoxkniv, med mera.
De flesta tillverkare är mer måna om sitt rykte och sina kundrelationer, än man tror.
 
Jag har fått loss spännen från min lokala syaffär hur lätt som helst fast den inte var stor - så kolla med en sådan.
Fanns typ som lagervara då dom används en del.
 
Jag beställde ett par 30mm för att göra en repsäck för ett par månader sen, olyckligtvis (kanske inte för dig) fick jag felleverans och fick blandat hon och handelar, 25 och 30mm men i alla fall några kompletta 25mm. Nån enstaka finns för en billig peng (0kr?) i Västerås.
 
Observera att den typen som efterfrågas är den som har "justerbarhet" på bägge sidorna. De flesta spännen har bara justerbarhet på ena sida och bara en fast "ögla" på andra (som det som Tomas71 länkar till).

"Dual adjust" verkar det heta i alla fall på engelska, Shelby har t.ex. den här
http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=33_64_257&products_id=2399

Missade den delen. De jag har är bara justerbara på ena sidan och tänkta att sy på andra. Tack för upplysningen.
 
Ja precis, nästan alla jag hittar är bara justerbara på ena sidan. Varit in i 2 lokala butiker här och dom har bara singel adjust eller Sea to summits field repair buckle. Utomlands är det inge problem att hitta spännet. Tänkte mest att det borde finnas på en svensksida.. Har iaf beställt nu från Trekkinn som hade för 18 kr st. Ryggan i fråga är en Black Diamond Epic.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mackan_ Letar efter en viss typ av spänne Utrustning allmänt 3
holetaker Avbärarbälte till ramryggsäck Utrustning allmänt 2
Toppenkille Montera avbärarbälte från annan ryggsäck Utrustning allmänt 5
DoktorGlas Finns här några kikarexperter? Utrustning allmänt 10
Erik-H Sawyer micro - finns bra tyngdkraftspåse? Utrustning allmänt 24
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
Dr.Jones Inkas kanadensare; regnskydd, finns de kvar? Utrustning allmänt 0
Fjorr Finns det något värde i en Arc'teryx Altra 85L ifrån 2016? Utrustning allmänt 8
MarkusF Heder åt Haglöfs - finns det fler? Utrustning allmänt 7
Sentient6 Stavar, stavar, stavar - finns det någon universallösning? Utrustning allmänt 18
behedwin förvaring - bugout roll - finns de i sverige? Utrustning allmänt 9
vandrafjäll Finns det någon utmanare till thermacell myggskydd? Utrustning allmänt 33
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
markusbacka Stor, vattentät burk. Finns vars? Utrustning allmänt 9
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
desireman Finns det något billigare alternativ än riktiga stegjärn? Utrustning allmänt 6
AndersSupertramp Old-school plastmugg till Thermos, var finns den ? Utrustning allmänt 16
errbe Var finns denna stol att köpa? Utrustning allmänt 16
Skattletaren Finns det inget mer..... Utrustning allmänt 4
ceciliao Finns det verkligen folk som STJÄL utrustning i fjällen? Utrustning allmänt 25
helper Petzel myo xp nya pannlampan någon som vet om den finns i Sverige än? Utrustning allmänt 4
Frettan Klockkompass: vad finns på marknaden? Utrustning allmänt 9
Kalas Nokian stövlar med filtladdar - Finns vart? Utrustning allmänt 3
bi98.joel Små vuxenkläder finns det? Utrustning allmänt 3
paddel Björn Finns KG sport kvar i Solna? Utrustning allmänt 5
lgniklas Superprylen, finns den? Utrustning allmänt 2
lllusion Var finns prylgensvaret? Utrustning allmänt 2
hulda_ammer Var finns Campingazbehållare... Utrustning allmänt 4
jliungman Var finns seriösa friluftsutbildningar? Utrustning allmänt 4
En stor stark Finns det något skönare än att vurpa! Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.