Sovsäck max 1000:-

Vilken är den mest prisvärd sovsäcken för max 1000:-?
Prioriterar isolationsförmåga och packvolym.
Ska främst användas för vandring.

Vilken årstid? Vilka temperaturer är det tal om? Jag som är en fjällmes än så länge och bara är ute på sommaren när det inte blir kallare än ett par plusgrader, är toknöjd med mina säckar från Clas Ohlson, som både är små, lätta och billiga!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Absolut Caravan Arctic, som ny stoppar för -40, har funnit nästan oanvända för 800 :-
Begagnade alltså.

Senast ändrad:
Tack alven/peter1959/krisse1.
Har sneglat lite på Alpkit 600/800-säck. De verkar ha bra gejer. Har köpt deras bivvy bag och en Gourdon Drysack som jag är mkt nöjd med.

Trooper - Somna om!

--David

Haglöfs

syntetsovsäckar går ofta på rea för 7-800. Ganska gott om plats i dessa vilket jag gillar. De lite varmare är bylsiga men kan komprimeras med den medföljande säcken med remmar.

För vandring är dun mera lämpligt avseende isolation per vikt och komprimerbarhet men då kan priset springa iväg.

Thure

Sovsäck

För under 1000 kr så kan man hitta mycket fina sovsäckar från Everest eller MC`kinley, klart prisvärda säckar.

Lycka till
Mvh Nicklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips