Sovsäck - Liten packvolym

Jag letar exakt likadan till sambon, fast hon inte rund, hon är smal och extra frusen av sig.

Titta på en extra smal Roberts Voyager och ta till lite extra i komfort.
Fördelen med Voyager för en frusen person jämfört med exempelvis Skaut eller Voyager Light är att Voyager är differential skuren (Bild A), dvs det finns ett lager dun runt hela sovsäcken. Både Skaut och Voyager Light består av en över och underdel som är ihopsydda (Bild B) och för någon som är frusen innebär detta att det finns kalla fläckar längs sömmen mellan över och under del.

Western Mountainering är inte det första märket jag skulle titta på, de är rätt vida av sig, det får lätt plats två av mig + utrustning i min WE Puma.

Bilagor

• Sovsäckskonstruktion.jpg
    Sovsäckskonstruktion.jpg
    12.3 KB · Visningar: 725
Titta på en extra smal Roberts Voyager och ta till lite extra i komfort.
Fördelen med Voyager för en frusen person jämfört med exempelvis Skaut eller Voyager Light är att Voyager är differential skuren (Bild A), dvs det finns ett lager dun runt hela sovsäcken. Både Skaut och Voyager Light består av en över och underdel som är ihopsydda (Bild B) och för någon som är frusen innebär detta att det finns kalla fläckar längs sömmen mellan över och under del.

Western Mountainering är inte det första märket jag skulle titta på, de är rätt vida av sig, det får lätt plats två av mig + utrustning i min WE Puma.

Spelar det någon roll att säcken är 175 cm och tjejen är 162 cm lång, för temperaturens skull alltså?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Spelar det någon roll att säcken är 175 cm och tjejen är 162 cm lång, för temperaturens skull alltså?

Hon kan nog ha 180 säck oxå..

Jag har en en Pajak 1Z 180cm o en Wester moutanineering Anthelop 182 och jag själv e 172 lång o tycker att d blir grymt trångt me kläder i fotändan..

Min vintersäck Alpkit arctic dream 1400 är 210cm lång o där får jag bra plats me klärder för uppvärmning till morgonen..

Tack för tipsen, jag har haft lite kontakt med roberts.pl och ska se vad de kan hitta för bra lösning till både mig och maken. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips