sovsäck inför oktober

Ännu ett!

Kom på nu att ajungilak kompakt winter har ett minus!
Det är att det inte finns något som håller ihop själva öppningen på sovsäcken som tex kardborre eller likn. För det kan bli kallt i sovsäcken när dragkedjan åker ner 15-20 cm..
Men detta är ju lätt att fixa själv.

//Johan

Mountain Hardware

Jag har säckar från Ajungilak och North Face samt har provat Mountain Hardware-säckar och skulle nog själv satsa på MH. För min egen del så tycker jag att Ajungilak sämst motsvarat temperaturangivelserna, därefter North Face och bäst är MH. En silkespåse är suverän att ha i. Sparar tvätt av sovsäcken och ger några grader lägre temperaturgräns (3-5 grader säger tillverkarna) Själv har jag fått tag i en liten och lätt sak från Rab. 65 gram...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
beställt !

Tjena,

måste bara berätta att jag nu har beställt en Ajungilak Kompakt Winter, så jag återkommer
med ett betyg till rescensionsbanken om några
veckor. Kändes helrätt till slut och för 1500
spänn känns den nästan som ett fynd.

Tips för övrigt om sidenlakan. "RAB´s 65-grammare"
finns för 500kr på http://www.klatterochhogfjall.com.

/ Matthias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips