Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

avslutad210712

Gäst
Om jag minns rätt tog det ungefär en vecka för Nordea att få över pengarna. Sen tog det ungefär två veckor att tillverka säckarna. Sen kom det ett mail att de var på väg och då tog det 3 dagar innan de var framme. Så 3-4 veckor tog det för min del.

Under tiden från det jag betalade fram tills dess att jag fick meddelande om att säckarna var klara för leverenas var det knäpptyst och inget svar på mina mail fick jag heller så jag var säker på att jag blivit blåst :)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag har andats ut lite... men suget efter att få fingra på paketet när det kommer, att öppna och kolla på säcken, att få provsova ute den första riktigt kalla natten är stoooooooort nu :)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag gjorde något fel i överföringen första gången, så pengarna kom tillbaka efter en vecka och ett par hundra kronors avdrag för polska bankavgifter i samband med felsökningen. Så säckarna var klara innan pengarna kom fram, och sedan kom de med posten efter ett par dagar, så det gick väldigt fort när det väl gick. Roman låg på kan man säga :)
 
öringen; sa:
Jag har andats ut lite... men suget efter att få fingra på paketet när det kommer, att öppna och kolla på säcken, att få provsova ute den första riktigt kalla natten är stoooooooort nu :)
Se bara till att inte andas ut inuti säcken.

"Problemet" med de där riktigt bra grejerna är just att förhållandena sällan blir så usla att man får testa deras gränser. NU först har frosten börjat komma så min sommarsäck kan hårdtestas...

Och den där om Nordpolen/nordpolen var faktiskt bra. Dåliga ordvitsar finns det många av, men bra...!
 

avslutad210712

Gäst
Strykarräven; sa:
öringen; sa:
Jag har andats ut lite... men suget efter att få fingra på paketet när det kommer, att öppna och kolla på säcken, att få provsova ute den första riktigt kalla natten är stoooooooort nu :)
Se bara till att inte andas ut inuti säcken.

"Problemet" med de där riktigt bra grejerna är just att förhållandena sällan blir så usla att man får testa deras gränser. NU först har frosten börjat komma så min sommarsäck kan hårdtestas...

Och den där om Nordpolen/nordpolen var faktiskt bra. Dåliga ordvitsar finns det många av, men bra...!

Dimensionerade säcken så den skulle vara mer 3-säsonger än sommarsäck vilket innebar att under juli vandringen var säcken för varm för att använda mer än som täcke med dragkedjan uppdragen. Så därför var glädjen stor när vi drog upp till abisko första veckan i september och hoppet om nattkyla!?!?!? stort. Och den veckan sov jag med dragkedjan uppe hela veckan och använde säcken som ett täcke. Så nu sitter jag hemma och funderar på om jag skall gå ut i skogen och sova någon natt för att testa säcken när det äntligen?!?!? börjat bli nattfrost. Mina grannar börjar bli rätt van att se mig gå ut med ryggsäcken och komma hem tidigt på morgonen för i vintras testade jag att sova några nätter ute enbart med sovsäck och liggunderlag men utan tält. Tala om att man börjar få nördstämpel *S*.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.