Sovsäck för vinterväder

Hej!
är på jakt efter en bra kvalitets sovsäck som klarar kalla väder och som håller vad den lovar.
ingen "biltema"kvalitet alltså.
Någon som har tips på vart man finner en sådan?
 
roberts.pl

Kolla in polsktillverkade säckar från Roberts www.roberts.pl. Finns rätt mycket skrivet om dom i olika trådar här på utsidan om du söker lite. Själv har jag en Lhotse som är graderad till -40 och jag tvivlar inte en sekund på att den håller vad den lovar. Jag ska ta ut den för första gången nu till vintern så jag får återkomma med en recension senare. Men om du jämför med "vanliga" fabrikat som tex Western Mountaineering (som jag också har och som gör grymma säckar) så blir priset för en roberts-säck klart lägre för motsvarande prestanda och jag kan inte se att det skiljer ett dyft i kvalitet. Dessutom så syr dom den precis efter dina önskemål och du väljer själv dunkvalitet, material och storlek mm. Det enda kruxet är att det kan ta några veckor att få den.

//Björn
 
Nja Björn....

jag skulle vara glad om det det tog några veckor.... Om den kom med vändande post och jag specialbeställt den så skulle det heller inte kännas bra !

Junioren
 
jag skulle vara glad om det det tog några veckor.... Om den kom med vändande post och jag specialbeställt den så skulle det heller inte kännas bra !

Junioren

Förstår inte exak vad du menar nu, men självklart så tar det ju tid att få något som ännu inte är tillverkat när man beställer det! Det är ju lite av en trad-off man gör, att man har möjlighet att påverka tillverkningen men i gengäld får man vänta lite längre på produkten. Alternativet är att springa in på SÄCK här i Sthlm och köpa en WM-säck direkt från lagerhyllan. Jag har testat det med och båda sätten funkar kanon! :)

//B
 
Maila och fråga

Man måste maila och fråga efter prislistan så får man den skickad som en pdf-fil. Sen finns en mängd tillval beroende på vad man vill ha för material, storlek, dunkavlitet osv och en del av dessa kostar extra. Produkten växer lixom fram i mailkontakten med Roman (snubben som bossar över firman).

//B
 
okej,det låter som en seriös firma.finns det någon leverantör i sverige som har liknade säckar.kommer bli arbetslös nästa vecka och tänkte ge mej ut på en tur direkt så jag skulle vilja ha tag i en så fort som möjligt nu men kanske beställa från dem tills nästa år när det inte är så tidspressat.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.