sova under barhimmel på vintern

Känns som att näsan är den kroppsdel som vore lättast att förfrysa. Hur skyddar ni den?

Johnny, som snart också skall ut och vintercampa.

Jag använder en "offer" mössa som jag drar ner över näsan, den blir dock ganska blöt och halva dagen går åt till att ha den på magen så den torkar.

En rånarluva i ull eller syntet torde egentligen vara bättre.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
tycker det med att sova under bar himmel är rätt mysigt.
själv när jag sovit under bar himmel på vintern så försöker jag inte lägga nått tyg över mun och näsa utan dom får vara fria. istället har jag en hjälmunderlag som jag låter fara över öron och hals o kinder. och sen en gosig o varm mössa på huvudet.
sover som en prins.

Från egna nätter ute i fjällskogen, t.ex. mellan Lunndörren och Vålådalen skulle jag rekommendera ett sovsäcksöverdrag. En påse som skyddar mot snö och framförallt vind och som det går att ha liggunderlag i. Såklart thermarest typ. Elden är väl bra för den värme ni får av att hugga och starta upp men den ska underhållas för att också ge värme efter midnatt. Och då måste någon gå upp och mata elden...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips