Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Soft shell i sorgfärger. Snyft.
- Trådstartare 515442
- Start datum
PatriC, du âr en ulv i fâraklâder... en frestare.. en orm i Edens lustgârd... men jag ska hâlla mig i skinnet och inte spinna vidare!
mvh / Mats
(men OK, klart den âr flamsâker! Och om du köper en till dig, en till Martin och en till Zeb, sâ ska ni fà varsitt Kevlar-halsband i guldimitation pà kôpet!)
Shit! det gick inte
mvh / Mats
(men OK, klart den âr flamsâker! Och om du köper en till dig, en till Martin och en till Zeb, sâ ska ni fà varsitt Kevlar-halsband i guldimitation pà kôpet!)
Shit! det gick inte
tigertamjaren; sa:Men vem vill, handen på hjärtat, EGENTLIGEN ha tillbaka de avskyvärt grälla färgkombinationer som vi såg på folk i bergen (/varann...) i slutet av 80-talet.
Tyvärr alldeles för många som föddes på 80-talet. It's coming, and there's nothing we can do about it! Ahhhhh!
Även kängorna hade en period med mycket shock-rosa, illgrôn etc, i alla möjliga och omöjliga kombinationer under 80/tidigt 90-tal. Om nâgon kommer hit till vârt outlet finns det fortfarande en och annan godbit kvar att fynda!
Om nàgon har vàgarna förbi Montebelluna (Italien) - bergs- och skidkángornas vagga - finns dàr ett museum (Museo Scarpone) med diverse rariteter och tidstypiska produkter
Mvh / mats
Om nàgon har vàgarna förbi Montebelluna (Italien) - bergs- och skidkángornas vagga - finns dàr ett museum (Museo Scarpone) med diverse rariteter och tidstypiska produkter

Mvh / mats
malindo; sa:Om nàgon har vàgarna förbi Montebelluna (Italien) - bergs- och skidkángornas vagga - finns dàr ett museum (Museo Scarpone) med diverse rariteter och tidstypiska produkter
Tyvärr finns inte Moonboots bakom glas i glasmontrar på museer utan även i svenska skyltfönster. Det är det jag säger: 80-talet är på väg tillbaka, och det är inte de diskreta delarna av det.
(I Alperna har i och för sig Moonboots och lurviga chewbaccastövlar aldrig försvunnit ur modet)
Jag minns att jag tyckte Moonboots var hiskeliga redan pà den tiden det begav sig, liksom jag tyckte tajta, lâgt skurna och utsvängda jeans var bâde fula, obekväma och opraktiska. Och detta vid 10 àrs âlder.. men pà den tiden fanns det inte sà mycket urval.. var det utsvángt och tajt som gállde sà var det.. jag minns med vilken làttnad jag emottog det nya modet "Rymliga Levis med gubbhâng" (232 eller nàt sânt?) runt 1979/80.. idag âr trots allt modet, eller ràttare sagt utbudet, mer varierat och indivduellt.
Själv hade jag de mer diskreta Scooter-bootsen-- finns âven de kvar?
Mvh / mats
Själv hade jag de mer diskreta Scooter-bootsen-- finns âven de kvar?
Mvh / mats
malindo; sa:...jag minns med vilken làttnad jag emottog det nya modet "Rymliga Levis med gubbhâng" (232 eller nàt sânt?) runt 1979/80..
Nej tusan 501 var det ju Masse, viken planet kommer du ifrån? Man fick ta sig till det skumma Klara och öppna dören till gamla anrika Klara Arbetarbod. Därinne fanns de, de nya jeansen som alla pratade om: Levis 501! Passade perfekt till en skateboard under armen, flyfrisa och tyg-militärskärp! Brallorna skulle hänga fint i röven, då var det rätt stuk!
Herreje vad tanken svindlar!
/ G
Men harrejisses, Gunne, flyfrissor var det ju bara B-raggare och wannabees som hade! Även som fjortis hade man väl sin stolthet..
501.an var det ja.. och grön miltârjacka fràn US-army med extra guld-grönt foder som tilbehör; âven denna frân Klara Arbetarbod. Lâgskor med tjock vulkad gummisula
vad sjutton hette dessa.. Playboy var det!
Playboy-skor!
Mvh / Mats
501.an var det ja.. och grön miltârjacka fràn US-army med extra guld-grönt foder som tilbehör; âven denna frân Klara Arbetarbod. Lâgskor med tjock vulkad gummisula
vad sjutton hette dessa.. Playboy var det!
Playboy-skor!
Mvh / Mats
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg