Sömtäta tält
- Trådstartare RufuzIda
- Start datum
Okej 👍🏼 tusen tack snälla 🙌🏼Osäker om RubberFix är bra för just din användning.
Men produkten som anbefalas i texten finns även i Sverige.
Länk till Naturkompaniet, men finns visst även på andra butiker (Kannske även billigare)
Se till att du verkligen får SEAM GRIP +SIL och inte SEAM GRIP +WP (den dugar inte för silikonbelagda väv)Gear Aid | Reparation för utrustning | Naturkompaniet®
www.naturkompaniet.se
Henning
Jag brukar också använda vanlig byggsilikon - ej badrumssilikon- och blanda ut med akrylatbensin till ungefär "filmjölkkonsistens". Det har alltid fungerat perfekt för mig. Fördelen med att det är litet kladdigt är att om du lägger några strängar på golvet så halkar inte liggunderlaget runt så mycket.Den här använde jag för att täta sömmarna på en tarp i silikon belagd nylon. Blandade ut den med kemisk ren bensin. Funka bra men känns lite konstigt på nått underligt sätt, känns kladdigt fast den är helt tort och inte alls kladdar.
Vet inte om den funkar på polyester golvet dock, men det är ett billigt alternativ och finns i vanlig bygghandel så kan vara ett alternativ att prova om den fastnar/funkar.
Visa bilaga 38563
ALKYLATBENSIN! ;-)Jag brukar också använda vanlig byggsilikon - ej badrumssilikon- och blanda ut med akrylatbensin till ungefär "filmjölkkonsistens". Det har alltid fungerat perfekt för mig. Fördelen med att det är litet kladdigt är att om du lägger några strängar på golvet så halkar inte liggunderlaget runt så mycket.
Så tokigt det kan bli!ALKYLATBENSIN! ;-)