• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sökes: paddelkompisar i Stockholm

Hej
Efter sex år i Holland flyttar jag tillbaka till Stockholm. Jag vill gärna lära känna nya trevliga vänner som paddlar aktivt och ofta, men med någorlunda avslappnad attityd. Det ska vara trevligt och öppet för spontana infall.
Har relativt mycket tid (tills jag hittar ett jobb) o tillgång till bil.
Om du är intresserad av klätring också så är det ännu bättre. Kanske finns det några holländare?
Om ni är en grupp som ofta organiserar kortare turer tillsammans och vill ha med fler - hör av er!
Vill också gärna ha tips av er som börjat paddla mer aktivt i Stockholm. Var är det kul att vara medlem tils pengarna räcker till egen kajak? Vilka kurser är bra och kan leda till nya bekantskaper?

Lite info: är 26, fotograf/konstnär, intresserad av konst, film, yoga o äventyr.
Karin

Hej Karin
Va trevligt!... jag har inte heller någon att paddla eller klättra med.
Är inte jätteerfaren men tycker att det är grymt kul!
Hör av dig om du ska ut snart.
//Carmen

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kommer till stockholm efter 22 februari. maila garna telefon nr: sendkpmail@yahoo.com
Ar inte heller den proffsigaste, men kul ska det bli.

Hej Karin!
Jag har inte heller bott i Stockholm på länge, bott både utomlands och andra delar av Sverige. Jag vill börja paddla i en klubb i Stockholm till våren och det skulle vara jätteroligt med sällskap! Jag flyttar tillbaka till Stockholm i början av mars!

Skriv gärna ett mail!
annika1bergman@hotmail.com

Välkommen hem!
Annika

hej

jag tänker köpa en kajak i estland till våren och söker också paddlarkompisar så duger en 48åring så hör av er .. jag har ju vatten utanför fönstret nästan..

/anders

aph08@hotmail.com

Hej Karin!
Kolla in på bkk.se och gör en utvärdering om Brunnsvikens Kanotklubb kan vara något för dej. Här finns alla typer av paddlare, såväl motionspaddlare som långfärdspaddlare. Du kan följa med på ledarledda turer, delta på teknikträning på tisdagar, bassängträning under vintern, hyra kajak billigt och knyta massor av paddelkontakter.
Lycka till och håll paddeln blöt :)) /carin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips