Sökes; Äventyrare som gillar att tala om sin resa...

Sökes. Föreläsare som äventyrar...eller äventyrare som gillar att tala om sin resa. (Vi söker inte de dyra, utan de "vanliga" männskorna...). Känner du till någon sådan - så får du gärna lotsa vederbörande till oss.

Den som söker är en ideell förening (Svenska Turistföreningen, Roslagskretsen).

Vi behöver dels någon som talar på vårt årsmöte i slutet av februari och vi arrangerar gärna även föreläsningar och kretsaftnar under året. Om du gillar att tala om din resa - eller vet någon som har ord och bild om sin resa genom världen och gärna sprider energi kring detta, så be gärna vederbörande höra av sig till mig.

Anette Grinde
Ordförande Roslagskretsen
Svenska Turistföreningen
roslagskretsen@stfturist.se

Äventyrare som vill tala!

Hejsan!

Mitt namn är Jonathan Ljungqvist och jag drömmer om att bli äventyrare, jag har börjat med lite små grejer de senaste månaderna som inkluderar en cykelresa från Jönköping till Skåne, Roddmaraton i Tyskland. Hoppat fallskärm osv.

Men den resan som jag verkligen skulle vilja prata om är en tågluffning som jag och min flickvän gjorde i somras. Vi var ute i 30 dagar och i princip rundade Europa och hade 25 nätter i tält. Vi upplevde väldigt mycket häftiga och roliga saker tillsamans som tillexempel dykning, paddling, åkte världens högsta lift, klippklättrade, vandrade, raftade i forsarna vid Chamonix. Sen det ena efter det andra som folk säkert kommer skratta åt.

Tågluffning är något alla kan göra och jag skulle verkligen vilja dela med mig av den resan!

Om ni vill kontakta mig finns jag på 0703830078

Joonathan__@hotmail.com

Mvh Jonathan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack, för ditt svar..

Tack, till er som har svarat till min mail. Era resetankar är fantastiska och jag hoppas att vi hittar en möjlighet att låta flera av er tala.

Allt Gott
Anette

Hej Anette vi hade mailkontakt i februari. dock utan att du återkom huruvida ni var intresserade eller inte.

Christian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips