Söker skräddare i stockholm som kan skalplagg

Jag köpte ett par klättermusen freke till min tjej. Trots att de var extra small dam modell är dom för stora i baken och benen. Alltså opraktiskt stora. Annars är byxorna bra och kommer att behållas så om man kunde förminska dom lite vore det bäst.

Söker tips på skräddare eller kanske någon annan lösning på hur jag ska förminska dom.
Tacksam för svar.

För flera

år sedan hade Playground service av goretex-plagg. Kanske värt en pling.

Nån som vet om man kan köpa den tejp som används till dylika plagg för sömtätning som privatperson?

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tror att både Haglöfs och Norronas koncept butiker i Stockholm har skräddare för skalplagg hos sig. Du kan ju alltid fråga där.

En kompis fick tips till en tjej som gjorde en bra lagning via Naturkompaniet Hantverkargatan (Kungsholmen). Prova där. Hans jacka var söndernött på axlar och han blev nöjd efter fix. Hyfsat många år sen dock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips