Söker kupoltält - 2p / 3 säsongs -

Har kollat lite på
Exped Outer Space II och Fjällräven Abisko View 2. Vet att det egentligen är två olika tält men
som jag fattar det kan Abisko View släppa in en del väta vid hårt väder eftersom innertältet har en stor del mesh.
Däremot ser det ut som ett riktig fint tält annars.

Outer Space II har en sinnesjukt stor absid som ser riktigt fin ut på bilder och nåt videoklipp jag kollat.
Däremot kanske det är för mycket chansning att köpa det tältet. Vill att den ska tåla en del starka vindar.
Höjden kan nog tala emot?

Krav:
Budget är absolut max 7000:-.
Nytt (Har lite halvbråttom att få tältet)
Max 3kg
Självstagande

Svårt att ge råd när du inte berättat när/var du planerar att använda tältet.
Hursom, det finns ett antal trådar om tältval där man diskuterar faktorer att tänka på. Tyvärr hinner/orkar jag inte hjälpa till med att söka upp några just nu, men det handlar om antal ingångar/absider, om de ligger parallellt med liggriktning eller ej, höjd innertält, myggnät, meshpartier, ventilationslösning m.m.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips