Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Söker en GPS där jag hemma kan lägga in köruppdrag. Köruppdragen skall betå av obegränsat med adresser och kunna lagra i filer som skall kunna hämtas tillbaka när jag så önskar.
Du får nog förklara vad du önskar lite tydligare om du vill få svar på din fråga. Troligen skulle du behöva en GPS som kan ladda upp kartor t ex Garmin eMap och Metroguide Sweden-Denmark samt en kabel för anslutning till datorn. Prisklass från 5-6000 kr och uppåt.
Jag avser en GPS som fungerar som alla andra men med en bärbar dator som skärm. Kartan kommer som vanligt från en CDrom. Detta är redan möjligt.
Men, därutöver vill jag kunna spara de platser som jag vait på. Ex. jag lämnar en paket hos fru persson och när jag finns på plats lägger jag in hennes adress i minnet. Detta går redan nu. Men i nästa runda finns det 25 adresser till som ska besökas som jag tidigare besökt och som är en återkommande kund som jag skall besöka. I vissa fall finns det fasta rundor på kanske 25 adressor som skall ligga i minnet och helst kunna brännas ner på en egen tillverkad skiva. Vilket skulle innebära att vilken ny chaufför som helst kan utföra uppdraget med hjälp av GPS.
Jag har hittat upp till 8 adresser, men ingen som kan lagra flera s.k upplagda rundor i minnet.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer