Söker en GPS att koppla till datorn

Söker en GPS där jag hemma kan lägga in köruppdrag. Köruppdragen skall betå av obegränsat med adresser och kunna lagra i filer som skall kunna hämtas tillbaka när jag så önskar.

GPS:en skall vara pluggin till datorn.

tips mottages tacksamt

KartGPS

Du får nog förklara vad du önskar lite tydligare om du vill få svar på din fråga. Troligen skulle du behöva en GPS som kan ladda upp kartor t ex Garmin eMap och Metroguide Sweden-Denmark samt en kabel för anslutning till datorn. Prisklass från 5-6000 kr och uppåt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
GPS

Jag avser en GPS som fungerar som alla andra men med en bärbar dator som skärm. Kartan kommer som vanligt från en CDrom. Detta är redan möjligt.
Men, därutöver vill jag kunna spara de platser som jag vait på. Ex. jag lämnar en paket hos fru persson och när jag finns på plats lägger jag in hennes adress i minnet. Detta går redan nu. Men i nästa runda finns det 25 adresser till som ska besökas som jag tidigare besökt och som är en återkommande kund som jag skall besöka. I vissa fall finns det fasta rundor på kanske 25 adressor som skall ligga i minnet och helst kunna brännas ner på en egen tillverkad skiva. Vilket skulle innebära att vilken ny chaufför som helst kan utföra uppdraget med hjälp av GPS.
Jag har hittat upp till 8 adresser, men ingen som kan lagra flera s.k upplagda rundor i minnet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips