Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Söker att hyra en PLB
- Trådstartare Sandalf
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
En PLB har inga abonnemang eller dylikt?Finns många på hygglo.se - tyvärr inte i närheten där jag (som också behöver hyra en) bor. I flera ingår abonnemang.
Hej Niklas.
jag har en PLB som du kan få låna.
Om du vill kan du köpa den när du lånat klart.
Jag tror att batteriet ska bytas i år enligt intervallet för batteribyte. Jag är dock ganska säker att när jag testar den så kommer batteriet att visa OK. Jag har aldrig behövt använda den, men man gör ett test för att säkerställa funktionen. Jag bor i Halmstad.
mvh Richard Troell
Jag tror att batteriet ska bytas i år enligt intervallet för batteribyte. Jag är dock ganska säker att när jag testar den så kommer batteriet att visa OK. Jag har aldrig behövt använda den, men man gör ett test för att säkerställa funktionen. Jag bor i Halmstad.
mvh Richard Troell
Alla PLB kräver inte abonnemang. Själv äger jag en McMurdo Fastfind 220. Till den finns inget abonnemang.En PLB har inga abonnemang eller dylikt?
Det var precis vad jag skrev, en PLB kräver inget abonnemang, bara registrering vilket är gratis. Jag har själv en ACR ResQlink+.Alla PLB kräver inte abonnemang. Själv äger jag en McMurdo Fastfind 220. Till den finns inget abonnemang.
Tack va snällt. Kan du isf kolla vilken månad det är batteribyte. Och vad det är för modell?Hej Niklas.
mvh Richard Troell
Batteribyte är daterat till november 2023.Tack va snällt. Kan du isf kolla vilken månad det är batteribyte. Och vad det är för modell?
Detta har inte gjorts. Jag kollade batteristatus på enheten och den visade ”tre lampor” dvs. fulladdat batteri.
I min värld så är det good enough.
Sen får du välja själv. Är du typen som slänger mjölkpaketet samma dag som datumet gått ut, så ska du leta efter en annan.
modellen är en : fast fInd 220 PLB
Det är ganska stor marginal inbyggd i tiderna för batteribyte, dessutom skiljer det mellan olika modeller hur många gånger man kan testa enheten utan att påverka batterikapaciteten. Batteribyte brukar normalt vara svindyrt hos auktoriserad verkstad, men i mitt fall kunde Batterilagret fixa det med exakt samma Panasonic batterier som satt i som original för några 100-lappar. Bytet krävde att de hade kompetens på att punktsvetsa litium batterier, och sladd+kontakt mellan enhet och batteripaket återanvändes från originalet.
Senast ändrad:
Detta är inget område jag kan så mkt om - så har jag fattat fel om inReach, det kräver väl abonnemang? (Och inReach kvalar väl in som nödsändare?)Det var precis vad jag skrev, en PLB kräver inget abonnemang, bara registrering vilket är gratis. Jag har själv en ACR ResQlink+.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg