Söka i Garmin frilufskarta (Quest)

Har en Garmin Quest med frilufskartan/gröna kartan som jag använder rätt flitigt men hittar ej eller saknar att man ska kunna ändra så man kan söka på tex sjöar byar eller dyligt namnen finns ju på kartan men hittar bara att den sölker efter städer. Jobbigt att behöva leta upp dessa manuelt om man bara vet på ett ungefär var dom ligger. Mycket zoomande in och ut. Finns det någon som vet om detta finns?

Har en Garmin Quest med frilufskartan/gröna kartan som jag använder rätt flitigt men hittar ej eller saknar att man ska kunna ändra så man kan söka på tex sjöar byar eller dyligt namnen finns ju på kartan men hittar bara att den sölker efter städer. Jobbigt att behöva leta upp dessa manuelt om man bara vet på ett ungefär var dom ligger. Mycket zoomande in och ut. Finns det någon som vet om detta finns?

Har inte provat i min Quest, jag letar upp platser i Muppsâs och sätter waypoints där och för sedan över dom till questen.
Funkar bra för mig.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Just sjöar brukar jag inte leta så ofta, men det finns väldigt många i Sverige som bara heter "lake".

Har inte provat i min Quest, jag letar upp platser i Muppsâs och sätter waypoints där och för sedan över dom till questen.
Funkar bra för mig.

Har gjort så några gånger men ibland har man inte tillgång till datorn och att leta upp en by manuelt genom att zooma in och ut och leta på den "lilla" displayen kan va frustrerat. Där av frågan om man kan få den till att söka på en by lika väl som en stad. När den hitta en stad som man söker på står det ju vilket län den ligger i så man vet om det är rätt. Därför antar ja att det inte vore något problem att söka på byar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips