• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

sociala medier

i en grupp på linkedin som heter social media har man startat ett twitter upprop och det blev en ganska rolig tråd, jag har lagt till en lista med en massa människor som har samma intresse och flödet är kanon..

till vad jag vill här.. vilka av er twittrar, hade det inte varit kul med ett friluftsflöde, en twitter lista med friluftsdårar?

http://twitter.com/Patric_Broman
 
Vad i hela världen snackar du om? Förklara för en som inget begriper.

Kvittrar gör smilfinkarna i busken utanför, räcker inte det?
 
Och här bromsar lustifikationsfiltret besök på sociala siter. Tydligen är det annorlunda på den spanska vänorten...
 
Och här bromsar lustifikationsfiltret besök på sociala siter. Tydligen är det annorlunda på den spanska vänorten...

Nädâ, det är tvärbroms här oxâ.
Men jag förstâr ändâ inte riktigt allt i Patics text.
Friluftsflöde, twitterupprop osv.
Men jag är väl antagligen inte i mâlgruppen om man inte begriper ;-)
 
tvittter är en tjänst för folk med adhd som har konstant behov av stimulans via "kommunikation" med andra medmänniskor, max typ 142 tecken i varje inlägg som sedan skickas ut till subscribers via tex smartphones vilket bildar ett flöde, oftast verkar det vara något för inbördes beundran, typ "nu sitter jag och dricker café latte".
 
tvittter är en tjänst för folk med adhd som har konstant behov av stimulans via "kommunikation" med andra medmänniskor, max typ 142 tecken i varje inlägg som sedan skickas ut till subscribers via tex smartphones vilket bildar ett flöde, oftast verkar det vara något för inbördes beundran, typ "nu sitter jag och dricker café latte".

Ganska exakt samma som ett forum då fast här får du fler tecken på dig?
 
Grodanboll kan du positioner utsidan också?!?!
Ett forum för ett fåtal som tvångsmässigt måste svara på allt eller??!

Facebook vs Twitter
  • På Facebook får du kontakt med dom du gick i skolan med
  • På Twitter har du kontakt med dom du skulle vilja gått i skolan med

Twitters fördelar är
1) korta meddelanden ==> går snabbt och kolla in om det är intressant eller inte att följa länk
2) du bestämmer om personen är intressant eller inte att följa
3) snabbt och följa en person eller ta bort den
4) inom IT så finns många av de intressanta personerna med så det går väldigt snabbt att följa vad/när saker och tinger händer/skrivs om etc...


Twitters nackdelar:
Finns många men sökningen suger....
 
Twitter = microblogg

http://sv.wikipedia.org/wiki/Twitter


Nu ska vi inte bry oss om grodan, mannen med störst haka och ömmast tår.. en annan kul jämförelse mellan facebook och twitter är, facebook är för vänner du känner, twitter för vänner du inte känner.. jag gillar personligen att göra olika flöden, då kan man titta in i ett "IT" flöde, ett "media" flöde eller precis vad man vill(därav min önskan till ett friluftsflöde), jag brukar jämföra det med att åka tåg och stoppa ut huvet genom fönstret, ett enormt brus.. personligen orkar jag inte vara inne mer än i små korta stunder gärna om det händer något speciellt, film, media eller it lansering.. senaste grejen var när steve jobs presenterade ny äppletelefonen, snacka om flöde..

problemet med twitter är att få tillräckligt bra flöden, något som skapar ett värde, det är otroligt lätt att det bara blir skit. jag lägger en del tid att finjustera mina flöden..
 
Näää, det där fâr vara. Orkar inte lägga nâgon tid pâ nâgot mer. Det räcker med nâgra forum för min del. Även om det är enheld del ovidkommande trams och brus där oxâ.
Det vore praktiskt att kunna filtrera bort en del skribenter. Pâ de forum där det gâr fâr man sâ trevliga trâdar efter nâgra dagars blockerande :)
 
Våga vägra Facebook och andra trams sajter. Den här planeten var en bättre plats att leva på innan Facebooks tid.
 
Våga vägra Facebook och andra trams sajter. Den här planeten var en bättre plats att leva på innan Facebooks tid.

det finns en daniel wedin som är läskigt lik dig på facebook..


man kan tycka vad man vill om sociala medier, detta forum är en del av sociala medier på internet precis som många andra.. man får tycka vad man vill men träffytan facebook har är onekligen enorm, det är väl idag mer än 350 miljoner användare, det är ett fenomen man inte hur lätt som helst kan bortse ifrån, twitter är inte i närheten av det fenomenet men fortfarande en intressant företeelse.

jag vet inte om planeten var en bättre plats utan twitter eller facebook, jag är dock ganska säker att planeten var bättre med hälften av antalet invånare som suger ut resurser.. nu har vi mobiltelefoner och annat jävelskap som tar vår tid, men inte bara tar, dom skapar faktiskt värden.. glöm inte det!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.