Snö Riksgränsen.

Hej ska till Riksgränsen imorgon 10/5. Någon som vet hur skidföret är utanför själva skidområdet. Ska på längre fisketurer. Någon som nyss varit i området, eller är där nu?!

Tack för svar.

Jag körde skoter Riksgränsen - Låkktatjåkko - Björkliden för en vecka sen och då var det i alla fall bra. Snödjupet var rätt "hyfsat". Ledkryssen stack precis ovanför snön så det var nog nära två meter på sina ställen. Tips att ta med spade så du kommer ner till isen :)

Hej ska till Riksgränsen imorgon 10/5. Någon som vet hur skidföret är utanför själva skidområdet. Ska på längre fisketurer. Någon som nyss varit i området, eller är där nu?!

Tack för svar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jo, det var blött nere på sjön vid skoteruthyrningen och även någon fjällsjö men inte lika illa.

Tyvärr, jag hade prio på slalom och klättrade uppför Nordals att par gånger plus skoter längs leden Riksgränsen - Björkliden. Det fanns i alla fall gott om snö för skidåkning överallt. Har inga tips angående fiske och isar dock.

Nästa år funderar jag på att strunta i liftkort och fixa randonnéprylar och lavinutrustning (+utbildning). Fasen vad avundsjuk man blev på de som skidade uppför fjällen vid Låkktatjåkko och fick åka i helt orörd snö.

Det har jag med mig, det misstaget har jag gjort förut:)

Du vet inget ställe jag definitivt ska undvika, du var ju där förra veckan, nåt du tänkte på?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips