Snabba tips på vandringsturer

Hej!
Ngn som har bra och snabba (!) tips på trevlig fjällvandring (ska vara borta 7 dagar). Tanken fram till idag var att gå från Nikkaloukta till Tarfaladalen och vidare mot Vistas men vädret ser allt annat än lovande ut så vi har beslutat oss för att lägga om planerna. Förbannat trist efter all planering. Men maten är torkad och väskan packad, hade tänkt att börja vandra på lördag. Jämtland Härjedalsfjällen skulle vara trevliga alternativ ? Det blir dessutom inte så lång resväg eftersom jag bor i närheten av Sundsvall. Jag har gått mkt kring Sylarna och Vålådalen och Offsjöarna så gärna några andra rutter?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hmm! Har bara kollat smhi:s prognos för tarfala eftersom det verkade mest logiskt, det är ju dit jag tänkt mig, de lovade upp till 32m/s under helgen :(
Trollheimen ska jag kolla upp, tack!

SMHIs aktuella prognos för helgen för Tarfala som jag länkade till så är vinden upp till 7 m/s. Vad är det för prognos du tittat på?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips