Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har bara en liten anmärkelse på denna fujifilm. Om man pressar den max blir färåtergivningen i vissa fall riktigt kass. På 100 är den ok. Det finns bättre filmer. Ta en 400 och pressa 1-2 steg.
det är dia jag tänker på. den där fujin var jag inte så imponerad av (ruggigt dyr dessutom).
är alla överens om att det funkar m en 400 som pressas nåt steg?
är alla riktigt snabba filmer färgneg? jag tror inte jag sett nån dia snabbare än 400 (förutom ovan nämnda fuji). vad beror det på isf?
Fuji har en film 1600, har själv inte provat men detta är vad fuji skriver om den. Tveksam att den går bra att pressa till 4800. 1 steg +- går kanske men inte mer.
Fujichrome Provia 1600 [RSP]
Extremt känsliga Provia 1600 Professional är optimerad efter ExponeringsIndex 1600 och 3200. Filmen kan exponeras från 800 upp till 4800.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...