Smidigt tält för Kajakpaddling....?
- Trådstartare johan5588
- Start datum
johan5588; sa:Hej igen!
Jag har fått tag på en privatperson som säljer ett "Marmot Firstlight" i nyskick för 900 kr.
-Något som jag bör tänka på innan jag slår till
? (t.ex. väsentliga nackdelar med modellen etc.)
-Är det rätt pris ?
mvh
Johan
Jag har haft det ute. Jag ser det inte som ett problem. Ytterduken sitter med fixlockspännen i de fyra "hörnen", där man kan reglera spänningen. Och man kan dessutom - om man känner sig lyxig - fästa duken i bågarna med en juste kardborrelösning. Det är lugna gatan! Sen kan jag tänka mig att andra tälts absider (tex HB) som går ner till marken tål vind lite lite mer (?). Många (?) amerikanska tält har ju en annan approach där ventilationen blir bättre för att ytterduk o absid inte går lika långt ner.bredberg; sa:Reagerade negativt på att yttertältet verkade sitta riktigt löst mot bågarna och resten av tältet, och därmed skulle bli känsligt för blåsväder.
olle11; sa:Jag har haft det ute. Jag ser det inte som ett problem. Ytterduken sitter med fixlockspännen i de fyra "hörnen", där man kan reglera spänningen. Och man kan dessutom - om man känner sig lyxig - fästa duken i bågarna med en juste kardborrelösning. Det är lugna gatan! Sen kan jag tänka mig att andra tälts absider (tex HB) som går ner till marken tål vind lite lite mer (?). Många (?) amerikanska tält har ju en annan approach där ventilationen blir bättre för att ytterduk o absid inte går lika långt ner.bredberg; sa:Reagerade negativt på att yttertältet verkade sitta riktigt löst mot bågarna och resten av tältet, och därmed skulle bli känsligt för blåsväder.
Men, summa sumarum, det är nog inga problems alls. Skulle jag tro.
//Patric
Nej.bredberg; sa:Låter ju bra. Och du har använt det i hård vind?
/P