Smart track roder justeringar?

Nu när jag ändå är igång och frågar saker :)
Vilka justeringar kan man göra på detta rodret? Kan man ställa in detta i höjdled också?

Det står ju i reklamen för Trapper Albacore att man kan justera rodret i höjdled mm. Köpte min kajak beg. så jag har inga instruktionsböcker/manualer eller så. Men har jag förstått saken rätt, att man kan flytta hela pedalpaketet upp eller ner inne i sittbrunnen? Jag vill ha mitt pedelställ mer upprätt om detta är möjligt. Hur justerar man pedalstället?
Någon som kan ge råd eller tips om detta???

Japp

Pedalsettet sitter fast på en plastplatta. Plattan sitter fast med två muttrar i skrovet och det finns tre hål för varje mutter. Så det finns tre höjdlägen. Dock följer plattan skrovets form.

Hans Friedel

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Pedalsettet sitter fast på en plastplatta. Plattan sitter fast med två muttrar i skrovet och det finns tre hål för varje mutter. Så det finns tre höjdlägen. Dock följer plattan skrovets form.

Hans Friedel
Tackar för svaret! Då var utförandet som jag misstänkte, men inte vågade göra någonting åt, utan att fråga innan:)

Jag testade att flytta mitt roder till högsta läget idag, men stötte på oväntad patrull :(
Det nedersta hålet för justeringen var borrat så nära själva "fotplattan", att ving/skruvmuttern tog emot rodret när man skulle dra åt denna.
Det finns inte tillräckligt med utrymme för att skruva åt fästmutterna, då mutterkanten hela tiden tar i pedalen. Visst kanske du kan tvinga i skruven... Men jag återgick till det mittersta läget på "fotplattan" igen.
Så vet inte om det var en tillfällighet på mina pedaler eller om andra har samma upplevelse??

Det nedersta hålet för justeringen var borrat så nära själva "fotplattan", att ving/skruvmuttern tog emot rodret när man skulle dra åt denna.

Går det inte att byta till vanliga skruvar? Ifall bara du skall använda kajaken kanske du kan leva med att justeringen kräver verktyg.

Går det inte att byta till vanliga skruvar? Ifall bara du skall använda kajaken kanske du kan leva med att justeringen kräver verktyg.
Jo, visst kan jag säkert sätta dit vanliga muttrar.
Inga problem, men jag blev så paff över att "ingen" hade tänkt på var de borrade hålet i förhållande till ving/ådragningsmutterns storlek, att jag avbröt alla fortsatta försök. Jag hade inga verktyg med mig för fortsatt utvärdering..

Ring Trapper på 0220/150 10 så fixar dom fram en ny platta självklart skall det passa.

Dom kajaker jag har med Smart Track går att ha i högsta läget. Har inte hört något om att det skulle vara ett problem.

Hans Friedel

Ring Trapper på 0220/150 10 så fixar dom fram en ny platta självklart skall det passa.

Dom kajaker jag har med Smart Track går att ha i högsta läget. Har inte hört något om att det skulle vara ett problem.

Hans Friedel

Tackar Hans ! Jag skall kolla av med Trapper och se vad de säger om detta!:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips