Slitstark skaljacka

Nu har jag frusit i upplegan i flera dagar och behöver en ny skaljacka(gore-tex). Jag jobbar i skogen i Jämtland och skall använda jackan från sen höst till tidig vår, i regn, blötsnö och ned till ca -10.
Har letat frenetisk men inte hittat det jag letar efter.
Kravspec:
-Slitstark, gärna med ett yttertyg av bävernylon etc
-Bra med fickor( helst 4st på framsidan)
-Löstagbar eller dold huva
-Lång till halvlång, dvs bör gå en bra bit nedanför midjan.
-Färg och märke är inte viktigt

Tacksam om någon har något bra förslag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
varm jacka

Nu har jag frusit i upplegan i flera dagar och behöver en ny skaljacka(gore-tex). Jag jobbar i skogen i Jämtland och skall använda jackan från sen höst till tidig vår, i regn, blötsnö och ned till ca -10.
Har letat frenetisk men inte hittat det jag letar efter.
Kravspec:
-Slitstark, gärna med ett yttertyg av bävernylon etc
-Bra med fickor( helst 4st på framsidan)
-Löstagbar eller dold huva
-Lång till halvlång, dvs bör gå en bra bit nedanför midjan.
-Färg och märke är inte viktigt

Tacksam om någon har något bra förslag.

Jag har en Montane Extreme Smock, som är mycket varm, och verkar väldigt robust.

Vattentät?

Jag förstod det som att vattentät är ett krav.

Montane Extreme Smock: Outer shell constructed from PERTEX® Classic 6 that is windproof, water repellent, fast drying and breathable

Dvs vattenavvisande men ej vattentät.

Hej!
Tack för svar och tips.
Vi kollade på både Taiga, Blåkläder och Fristads men hittade inget som var lämpligt. Antingen var det "fel" på huvan eller fickorna.

Tillslut så blev det en Bergans Romsdal i stället.
Känns som en bra kompromiss som uppfyller flera av våra behov, och samtidigt inte snordyr om/när man punkterar den på en kvist.

Recension kommer när vi provat den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips