Skyllermarks 42 eller 47 cm?

Jag är 165 cm lång och väger 57 kg har pjäxor i strl 40 (Alpina BC 1550). Jag har läst runt lite på olika forum och förstått det som att man ska ha ungefär en 4 cm längre skena än skostorleken, vilket skulle bli ca 44 cm. Jag vill skaffa ett par Skyllermarks röda men de finns bara i 42 och 47 cm. Hur ska man tänka kring det här? Är det bättre med en lite för lång eller lite för kort skena i förhållande till skostorleken?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för svar! Vet du om ifall skon (strl 40) får plats på 42 cm skenan? Tänker att det kan vara bra att dubbelkolla innan jag slår till med köpet :))

Tag de korta

Förra säsongen valde jag mellan Skyllermarks Röd och Pikmakarn Svart Efter att ha läst
Utemagasinets skridskotest blev det ett par Svart Asymetrisk 48cm (har 43 i skor) Nu har jag åkt
kanske 50 mil med dem Jag fick låna samma fast 43cm av en kompis och de var bättre ,mer
lätthanterliga ,lättare att göra översteg så mitt råd är ,tag de korta

Alla talar för sin sjuka mor. Kunde jag välja skridskor för en skärgårdstur med inslag av skravelis så skulle jag inte välja korta grillor. Köp bagge vetja! Det finns de som har tre olika längder att välja på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips