Skyddsunderlag till Hilleberg?

Någon som har provat Hillebergs skyddsunderlag till innertält? (Kostar ca 400kr, väger 200-300 g)

Hur känsligt är innertältets underlag i Nammatj?

Orsaken till att jag undrar är för att jag har hund.

/Mikael

Tältunderlag

Vitsen med extra tältgolv är att förhindra att tältgolvet slits då man tältar på berg eller annat underlag som är vasst eller hårt. Man placerar det extra tältgolvet under tältet. Om jag förstod dig rätt är din tanke att placera det extra tältgolvet inne i tältet för att förhindra att hunden ska nöta på tältgolvet eller fick jag något om bakfoten ?

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tror det är OK

Om det är samma material som golvet man kan köpa till förtältet är det helt ok. Har själv hund och det håller hur bra som helst. Även på berg. Minna

Du har förstått mig rätt. Ok jag förstår, man lägger skyddsunderlaget under innertältet och inte på som jag trodde.
Men den kanske går att använda det för att skydda insidan av innertältet mot hundklor? Om det nu är ett problem. Någon annan som har hund i tältet?

Hund i Hilleberg

Jag har en hund som brukar få sova i mitt Nammatj när han är med och jag har aldrig märkt av några repor eller så. Klipper heller aldrig klorna på honom då de alltid slits ner naturlig väg. Men det är väl skillnad på klor mellan hundraser och min hund bökar inte runt heller. Han går bara och lägger sig och undrar vad fan det är för påhitt att sova så här...

/tjo
H

Ändå ingen fara!

Hej igen! Att ha ett extra golv INNE i tältet tror jag endast blir bökigt, jag tror det kommer att halka runt en del. Min hund (Schäfer) har försökt GRÄVA sig ut ur mitt Hilleberg Namatj och det syns ingenting. Hunden lägger sig numera i en hög i borta ändan...! Dessa tält är extremt tåliga och jag tror inte du behöver något extra skydd i ditt tält.
/Minna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips