Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Skor/kängor för allroundbruk

Letar efter ett par schysta skor/kängor för allroundbruk och det vill, i mitt fall, säga något jag kan använda till fisketurer, skogspromenader/lättare vandring och utomhuslekar med barnen. Huvudsak är bra vattentäthet men även bra andning då jag är varmblodig ... Förhoppning är ett par kängor jag kan ha vår och höst (bor i halland numer så jag räknar vintern som en enda lång höst).

Vill helst inte ha lågskor men inga fullhöga kängor heller, god komfort, andning, vattentäthet, stabilitet och hållbarhet är väl det jag främst söker.

Ge mig lite förslag att kolla upp ... personliga favoriter etc, helst under 2 000:-

Omöjlig ekvation...

Finns inga personliga favoriter <2000 pix.

Ett förslag dock,Stadium och Intersport har sgs alltid nåt par som reas.Typ 999:- för ett par med både Gore-Tex och Vibram-sula,bara ett förslag.

peter

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Letar jag med.

Söker efter kängor med samma funktion som du.. har letat i den stora sportbutiken som ligger på backaplan här i gbg men dom hade mycket lite tyckte jag...

Ecco Xpedition

Tack för alla tips ... skall kolla upp dem. Haglöfs testade jag på Intersport och de var lite smala (är relativt bred över foten). Provade även ett par Ecco Xpedtion och de satt riktigt bra. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Ecco i sig vill jag väl mena gör bra och fotriktiga skor men jag har absolut ingen aning om hur deras "outdoor"-produkter är.

Ursäkta för att jag bumpar en gammal tråd, men är det någon som provat dessa kängor, Ecco Xpedition, han nämner ovan?

Funderar på att köpa dem inför en vandring i Norrland i sommar.

Ecco Xpedition

Också väldigt sugen på dessa skor. Har testat de på sportex, väldigt sköna.
Har inte hört något om dem annars. Ingen som har ägt några som kan ge lite feedback? Speciellt om de klarar lite packning då jag kände att sulan var ganska mjuk.

Nu har jag i alla fall köpt ett par Ecco Expedition. Känns jättebra från första start.
Hårdheten i vibram sulorna och vriststödet är perfekt för mina krav som innebär vandring med lättare packning i dagsturer eller några få dagars övernattning.

Fungerar säkert bra som vanliga vinterkängor i vinter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips