Det viktiga för en konstnär är väl att han uppmärksamas?. Att man kallar sig konstnär och kanske får statlig konstnärslön för det man gör, innebär väl inte att allt blir legetimt. Att få uttrycka sig är viktigt för alla. Om Roland kallar sig fd konstnär, blir problemet med gastuben löst?. Boris har förklarat vad han vill väcka, och det värkar vara ett omoget sätt.Givetvis tilltalar det, och är ett språk som en del människor kommer i närheten av att förstå, vem var det som hade flyttat om några metalldelar på ett galleri och folk hade lagt huvudet på sned och nickat,
att lämna allt i betraktarens ögon är att komma lite för billigt undan när man kallar sig konstnär. Att konsten och mitt huvud inte kommer överens måste inte vara konstens fel, det begriper jag, men varje teckning som sitter med magnet på kylskåpsdörren hos de jag känner, och är gjort utan någon ekonomisk avsikt, väcker om inte viktigare men, orginellare tankar. Historien med gastuba skall du inte ha dåligt samvete för, att du nämner det får mig att tro att du har ändrat beteende. Själv har jag "glömt" många tomma snusdosor, på sin höjd lämnar jag vitlök och gul-löks skal nuförtiden