Skogsskidor !!!!

Det ska finnas en man som gör skogsskidor enligt gammle mått han heter Bo östergren.
Någon som provat hans skidor?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
skogsskidor!!!!

Dessa skidor "dyker" inte i lössnö och har hög bärighet.Handgjorda och väldigt vackra,om nu en skogsskida kan sägas vara det.
Har tyvärr ej provat själv.

Bättre ?

Jag vet inte, men dom ska tydligen vara gjorda efter gammla mått och riktikt låååånga.

Har bara hört att dom ska kunna vara bättre än tegsnäs,men även dyrare.

Har två par tegsnäs själv och är nöjd men kanske man skulle kunna bli nöjdare.

Mer om skogsskidor

Jag har under mitt skidliv åkt i skogen obanat på Erä-Valtonen och Tegsnäs. Tegsnäs är en enastående skogsskida. Prisvärd skulle jag vilja påstå.

Ett nog så gott och billigare alternativ skulle kunna vara skidor från Furuträ i Ånge, för övrigt har de en fin träbåt i sortimentet också.

Kolla deras hemsida. http://www.furutra.se

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.