Skinnarmo och Renata på mässa i övik?

Har vart in och kikat på Utelivsmässan hemsida och ser att de har en hel del
intressanta föreläsare. Står dock inget om det kostar något att gå på
föredragen... öppettider nån som vet?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kan ej i min vildaste fantasi förstå hur "vissa" kan kalla sig äventyrare. "Någon" satt i ett tv program och "skyllde" på sina medresenärer när vederbörande ej nådde toppen på ett obestiget berg i Tibet, lågt, mycket lågt.

Nu har jag faktiskt inte en aning om vad du pratar om eller vem du menar, men man kan väl vara äventyrare även om man är osympatisk? Det är nog många äventyrare som "kliver över lik" för att nå sina mål.

A

utelivsmässan i övik

tack för det, kollade upp det där med biljetterna för det verkade skumt att behöva beställa
dem i förväg.

de sa att man kan beställa biljetter men det behövs inte då det gick givetvis att köpa dem på plats i entren på mässan. Det kommer vara produkter till försäljning och mycket aktiviteter enligt
tjejen som jag pratade med.
Nån som är sugen på åka dit från Sundsvall så håller jag på att fixa en samåkning..

//anderson

Nu har jag faktiskt inte en aning om vad du pratar om eller vem du menar, men man kan väl vara äventyrare även om man är osympatisk? Det är nog många äventyrare som "kliver över lik" för att nå sina mål.

A

Visst kan man vara det och göra det men tycker det är fruktansvärt lågt "när man skyller på andra" bara för att man ej själv har drivkraften och kreativiteten att nå det tänkta målet, det är sällan jag hör ibland s.k äventyrare.

Kan ej i min vildaste fantasi förstå hur "vissa" kan kalla sig äventyrare. "Någon" satt i ett tv program och "skyllde" på sina medresenärer när vederbörande ej nådde toppen på ett obestiget berg i Tibet, lågt, mycket lågt.

Jag gissar att det är Skinnarmos misslyckade försök att bestiga konung Oskars fjäll du syftar på. I det fallet bedömer jag högst skäligt att skylla misslyckandet på några medresenärer. Enligt den information jag har var det inte så mycket ett misslyckande att bestiga berget utan framförallt ett misslyckande att ens nå fram till berget. Den som hade ansvar för biltransporten hade inte varit förutseende nog att se till så att det var vinterdiesel man hade som bränsle till bilarna utan sommardiesel som förvandlades till trögflytande eller fast form vid de temperaturer som rådde. Ett sådant misstag anser i alla fall jag det befogat att klandra den ansvarige för biltransporterna för.
Men det är ju bara min åsikt.

För övrigt ska det bli riktigt roligt med en utemässa i Övik. Det ser jag fram emot!

/ Morgan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips