Skidbyxor till kort och tjock

Det vankas skidsemester och jag kommer inte i mina gamla skidbyxor :oops: Problemet nu när jag ska hitta nya är att jag gått upp en hel del i vikt och det tillsammans med att jag är väldigt kort gör det otroligt svårt att hitta skidbyxor som passar. Är det någon här som har hittat eller har ett förslag om vart jag ska leta?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Bergans har en skalbyxa med lite kortare ben här, har samma fast herr modellen och är mycket nöjd tror det ena paret jag har är köpt för ca 15 år sen och är fortfarande hel och används.

Om jag inte minns fel så har Haglöfs storlekar där varje storlek har en kort och en lång variant.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips