Skidbyxor till kort och tjock

Det vankas skidsemester och jag kommer inte i mina gamla skidbyxor :oops: Problemet nu när jag ska hitta nya är att jag gått upp en hel del i vikt och det tillsammans med att jag är väldigt kort gör det otroligt svårt att hitta skidbyxor som passar. Är det någon här som har hittat eller har ett förslag om vart jag ska leta?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bergans har en skalbyxa med lite kortare ben här, har samma fast herr modellen och är mycket nöjd tror det ena paret jag har är köpt för ca 15 år sen och är fortfarande hel och används.

Om jag inte minns fel så har Haglöfs storlekar där varje storlek har en kort och en lång variant.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips