Skicka kajaken med Flyget??

Ar sa att jag kopt en kajak i Sverige och ska forsoka fa over den till UK dar jag ar fortillfallet. Nagon som har nan erfarenhet?
Ar flyg, bat, eller lastbil bast?
Och vad kan priserna ligga pa?

Kajaken ar en Liquidlogic littlejoe sa den ar ju inte mastodontstor.
Bor for ovrigt i nareheten av Plymouth som ar en storhamnstad om det kan var till nytta..

Mvh Jonathan

Ryan Air

Believe it or not Ryan air should take it, it costs extra naturally and you need to book in advance if I remember right. SAS also have something similar.

Check their web sites, its not a problem last i looked.

The days of saying your kayaks was your suit case have passed :)

James

Ar sa att jag kopt en kajak i Sverige och ska forsoka fa over den till UK dar jag ar fortillfallet. Nagon som har nan erfarenhet?
Ar flyg, bat, eller lastbil bast?
Och vad kan priserna ligga pa?

Kajaken ar en Liquidlogic littlejoe sa den ar ju inte mastodontstor.
Bor for ovrigt i nareheten av Plymouth som ar en storhamnstad om det kan var till nytta..

Mvh Jonathan

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
glöm alla vanliga fraktbolag

skulle jag skicka min kajak skulle jag göra det med något mindre fraktbolag som kör mer eller mindre direkt till målet utan att lasta om då är det minst risk att de sabbar den (om det inte är rotationsgjutet ). ibland kan man få riktigt bra priser efterssom kajaker kan läggas uppepå annat gods har annars ingen bra erfarenhet av flyg de där grabbarna som lastar planen vet verkligen hur de skall kvadda saker.de har totaldemolerat en ganska stor mängd kajaker för folk jag känner.
ett bra tips borde vara att kolla med någon som importerar kajaker från england och fråga vilket bilag som fraktar deras kajaker till sverige

//Magnus

Hör med Escape Kajakcenter i Göteborg, de brukar åka till England varje höst för att hämta hem kajaker. De kanske kan transportera din när de åker till dit.

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips