Skicka kajaken med Flyget??

Ar sa att jag kopt en kajak i Sverige och ska forsoka fa over den till UK dar jag ar fortillfallet. Nagon som har nan erfarenhet?
Ar flyg, bat, eller lastbil bast?
Och vad kan priserna ligga pa?

Kajaken ar en Liquidlogic littlejoe sa den ar ju inte mastodontstor.
Bor for ovrigt i nareheten av Plymouth som ar en storhamnstad om det kan var till nytta..

Mvh Jonathan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ryan Air

Believe it or not Ryan air should take it, it costs extra naturally and you need to book in advance if I remember right. SAS also have something similar.

Check their web sites, its not a problem last i looked.

The days of saying your kayaks was your suit case have passed :)

James

Ar sa att jag kopt en kajak i Sverige och ska forsoka fa over den till UK dar jag ar fortillfallet. Nagon som har nan erfarenhet?
Ar flyg, bat, eller lastbil bast?
Och vad kan priserna ligga pa?

Kajaken ar en Liquidlogic littlejoe sa den ar ju inte mastodontstor.
Bor for ovrigt i nareheten av Plymouth som ar en storhamnstad om det kan var till nytta..

Mvh Jonathan

glöm alla vanliga fraktbolag

skulle jag skicka min kajak skulle jag göra det med något mindre fraktbolag som kör mer eller mindre direkt till målet utan att lasta om då är det minst risk att de sabbar den (om det inte är rotationsgjutet ). ibland kan man få riktigt bra priser efterssom kajaker kan läggas uppepå annat gods har annars ingen bra erfarenhet av flyg de där grabbarna som lastar planen vet verkligen hur de skall kvadda saker.de har totaldemolerat en ganska stor mängd kajaker för folk jag känner.
ett bra tips borde vara att kolla med någon som importerar kajaker från england och fråga vilket bilag som fraktar deras kajaker till sverige

//Magnus

Hör med Escape Kajakcenter i Göteborg, de brukar åka till England varje höst för att hämta hem kajaker. De kanske kan transportera din när de åker till dit.

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips