skicka cykel till Afrika?

Vet någon hur man skickar cykel och väskor till Sydafrika på bästa sätt?
Kommer segla dit och förmodligen inte ha möjlighet att ta cykeln med på båten. Kommer segla från Brasilien så det tar två månader, med andra ord när jag skickar den från Sverige så finns det gott om tid (bästa/biligaste vore nog båt). Jag kollade med DHL men de ska ha 12000:- för att skicka med flyg o de skickar inte med båt åt privatpersoner .....

Köpa på plats?

När min syster var volontär i Zimbabve så skickade hon en massa grejor med båt. Kanske kan du kolla med t ex sjömanskyrkan eller någon volontär organisation hur du kan gå tillväga.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
köpa ?

Ok, jo har funderat på det oxo.. men är massa grejer man vill ha med sig ju, och jag har inte plats till något nu nästan .. skönt att börja med invanda grejer men det är inte uteslutet att handla på plats ..
någon som har tips på affär med sida på nätet ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips