Skaljackor i Goretex XCR Strech

Har börjat småkika på lite skaljackor i XCR Strech,

Har någon några erfarenheter av tierras intrepido
eller tnf Ama Dablam Stretch Infusion Jacket ?

eller av XCR strech öht.


Mvh Marcus
 
Har också kollat på XCR Stretch ett tag men det står inte så mycket om dom så
man undrar ju om det inte finns någon som har Stretch.Är det inget bra eller vad är det.
Kom igen nu och skriv några rader helst om TNF Ama Dablam Stretch Infusion Jacket men det går bra med vilken Stretch jacka som helst.

Mvh Håkan
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Inte XCR, men

eVENT strech kan jag inte klaga på. Rygg, skuldra och en del av ärmarna på Klättermusens Grim är i strechig eVENT. I mitt tycke gör det jackan bättre att cykla i, speciellt om man samtidigt har en ryggsäck som låser jackan mot ryggen. Vad gäller hållbarhet, vattentäthet och liknande har jag ingen riktig uppfattning. Inget att klaga på, men å andra sidan har jag inte utsatt det för extrema påfrestningar.
 
har en ama dablam.hur den nu stavas =) är nöjd med den förutom att den är smått omöjlig att få riktigt ren!.. ärmslutet framförallt har en förmåga att vägra "släppa" smutsen i tvätten!
 
Re: Inte XCR, men

polkovodets; sa:
eVENT strech kan jag inte klaga på. Rygg, skuldra och en del av ärmarna på Klättermusens Grim är i strechig eVENT. I mitt tycke gör det jackan bättre att cykla i, speciellt om man samtidigt har en ryggsäck som låser jackan mot ryggen. Vad gäller hållbarhet, vattentäthet och liknande har jag ingen riktig uppfattning. Inget att klaga på, men å andra sidan har jag inte utsatt det för extrema påfrestningar.

Är det inte så att Klättermusen använder Cutan i stretch-partierna? Det är viallafall ad jag har hört, men de kanske har bytt.

(Ursäkta att jag inte skriver nåt om XCR stretch, har inga erfarenheter av dessa)
 
Re: Re: Inte XCR, men

Mathew; sa:
Är det inte så att Klättermusen använder Cutan i stretch-partierna? Det är viallafall ad jag har hört, men de kanske har bytt.

Jag tror det var en blandning av eVENT och Cutan i 2002 års modeller (som Klättermusen bland annat därför reade ut på sin hemsida). I min 2003:a är det, i alla fall enligt isydda och medföljande lappar, eVENT rakt igenom.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
TNF Ama Dablam Stretch Infusion Jacket

Hallå Swedish Berman (Mikael Hiort)

Vad har du för färg på jackan?
Går det tvätta den i 40 grader eller ha dom fegatt å satt 30 grader?
Vad är det för smuts du har problem med (Lera,olja)?
Hur är jackan när det är kalt ute?(Hur varm är jackan)


Hur nöjd är du med jackan på en skala 1-5

MVH Håkan
 
gul färg!

tvättas i 40grader!

smutsen e nog mest... lera, allmänt stänk från sthlms gator.. o gegga, moss skrap =) osv från flertalet vandringsvurpor

värmer ingenting i stort sätt.... kan dock bli varmt ändå när man är igång på cykeln...... nåja..

är nöjd med den förutom att smutsen e svår attt få bort!

betyg då kanske 4 tyyp =)


Ställde en renlighetsfråga här förut

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18937
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.