Sjösättning

Vackert & kul!!

Oj, vad roligt att se, och väldigt motiverande! Håller själv på med Jehu, är nog klar om en månad. Ska bara inreda med lite roder o.dyl.
Bilder kommer! :)
 
Grattis!!!
Kanonfint bygge!! Ser mycket välbyggt ut och de olika träsorterna hamoniserar mycket väl.
Det ger verkligen inspriration till att göra ett eget byggförsök!

/Lennart
 
Tjusigt !

Fantastiskt vackert Klas - grattis!
Hoppas att du har tillräckligt plats med fötterna denna gång.

Förresten, tycker du inte att det är en estetisk styggelse att paddla med en plast/kolfiberpaddel till en så vacker träkajak? Träpaddel, ev Grönlandsdito, hade onekligen passat bättre. Nu är ju inte estetik allt, men ...

Må väl
HARRY

PS: Gungnir hälsar och mår bra!
 
Vadå träkajak Det där är ingen träkajak Det är en composit sandwich kajak presis samma prinsip som i paddeln fast där är träkärnan utbytt mot skum och
glasfibern mot Kol.

För övrigt tycker jag att kolfiber är ett utomordentligt vackert material men det är klart att hade det varit en winge så hade det varit bättre
:)
 
Grattis Jesper!

Den ser verkligen slank och snabb ut, om jag jämnför den men min strippbygge, som har totalvolymen på 500,5 liter.

Hej Harry!

Absolut, träpaddel ska det vara! Gillar inte Grönlandspaddel, täljer som bäst en Aleut-paddel :) Modellen är: http://www.arctickayaks.com/Paddles/Mackenzie/PaddleCMC73-9-2.pdf

Hej Alla Andra!

Tusen tack för alla grattisarna angående min strippbygge! Några av er överdriver nog ganska kraftigt :)


Höstpaddling i Helsinki

ranta.jpg



MVH
Lill-Klas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.