Någon som testat detta? Är det något att ha? Ålder? Tempo?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Singelvandring i Grövelsjön med STF?
- Trådstartare Christian1
- Start datum
Blandat
Det har ju varit en del reportage i bla STF:s Turist om dessa arrangemang.
Pratade med en bekant som bla varit på Singelträffen i Saltoluokta för något år sedan. Han tyckte det var trevligt eftersom det var 75 % kvinnor med....
Sen är ju frågan vad man har för förväntningar, kallar man det singelträff eller singelvandring så kan det ju vara en liten baktanke att det skall vara med singlar som söker en partner..... eller så är det för singlar som inte vill vara med när det bara är par runt omkring dem... Men roligt hade de och han är singel änn .... !!!
Det har ju varit en del reportage i bla STF:s Turist om dessa arrangemang.
Pratade med en bekant som bla varit på Singelträffen i Saltoluokta för något år sedan. Han tyckte det var trevligt eftersom det var 75 % kvinnor med....
Sen är ju frågan vad man har för förväntningar, kallar man det singelträff eller singelvandring så kan det ju vara en liten baktanke att det skall vara med singlar som söker en partner..... eller så är det för singlar som inte vill vara med när det bara är par runt omkring dem... Men roligt hade de och han är singel änn .... !!!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
De STF började med detta så var jag 2 år i rad i Salto (borde varit 2000 och 2001), vi hade hur kul som helst. Fokus då var inte direkt att hitta någon, utan mera att umgås och ha kul. Ingen som inte kunde pga att de var tvungen att passa barn eller fråga sin äkta hälft vad den tyckte. Alla gjorde vad de ville och när. blev en kul grupp.
Gjorde allt från kortare vandringar i området i liten grupp till midnattsbestigning av kierkau och TP på 36 personer.
Så om de har kvar samma koncept, och inte har för stora grupper, så är det att rekommendera om man vill ha kul. Vill du ha en dejt så är nog en dejtingsajt bättre.
Christian, fortfarande singel
Gjorde allt från kortare vandringar i området i liten grupp till midnattsbestigning av kierkau och TP på 36 personer.
Så om de har kvar samma koncept, och inte har för stora grupper, så är det att rekommendera om man vill ha kul. Vill du ha en dejt så är nog en dejtingsajt bättre.
Christian, fortfarande singel
Likasinnade
Kul... en fördel med dessa träffar är ju att man i vart fall kan träffanågon av mostatt kön som har samma intresse av naturen och fjällen.
Många har en ganska snäv bild av friluftsliv och anser sig som verkliga friluftsmänniskor med stor erfarenhet när de i själva verket mest håller till i närområdet, plockar bär och svamp osv.. Inget fel i det men det finns ju ett lite annorlunda friluftsliv också...
Fördelen med att vara singel och gilla tex fjällen osv är ju att man kan dra iväg när man vill och vart man vill utan att behöva fråga om lov osv, och det nog det många är rädda om och blir därmed rätt svårflirtade.... Men håll med om att den verkliga fjällupplevelsen är ju när man kan dela den med sin älskade...
eller ?
Kul... en fördel med dessa träffar är ju att man i vart fall kan träffanågon av mostatt kön som har samma intresse av naturen och fjällen.
Många har en ganska snäv bild av friluftsliv och anser sig som verkliga friluftsmänniskor med stor erfarenhet när de i själva verket mest håller till i närområdet, plockar bär och svamp osv.. Inget fel i det men det finns ju ett lite annorlunda friluftsliv också...
Fördelen med att vara singel och gilla tex fjällen osv är ju att man kan dra iväg när man vill och vart man vill utan att behöva fråga om lov osv, och det nog det många är rädda om och blir därmed rätt svårflirtade.... Men håll med om att den verkliga fjällupplevelsen är ju när man kan dela den med sin älskade...
Har ingen älskade så håller inte med. Men visst, att vandra i mindre gruipp (2-5 personer) är roligare än att vandra ensam, tycker jag.
Och i och med singelarrangemangen får man möjlighet till det. Men iallafall då jag var med så var det mycket ett socialt arrangemang, så jättestora krav på friluftsvana ställdes inte (boende på station, tre mål mat om dagen)
Och i och med singelarrangemangen får man möjlighet till det. Men iallafall då jag var med så var det mycket ett socialt arrangemang, så jättestora krav på friluftsvana ställdes inte (boende på station, tre mål mat om dagen)
Och åldern ligger runt?
Är väl inte direkt singel längre men saknar ofta sällskap för fjälläventyr och det är roligare om man är några stycken...fast ensam på en stugvandring kan vara hur kul som helst.
Är väl inte direkt singel längre men saknar ofta sällskap för fjälläventyr och det är roligare om man är några stycken...fast ensam på en stugvandring kan vara hur kul som helst.
Och åldern ligger runt?
oh, sådär 20-60 ungefär tror jag de flesta var. kan ha varit nån äldre kanske också.
Undrar när STF blir anmälda för koppleri ?
enligt wikipedia
Koppleri är en juridisk term för företeelsen att främja eller ta emot pengar som härrör från prostitution.
så tror jag inte det händer, såvida inte du kallar de som åker på singelvandringar för prostituerade.
Det finns de som pratar om vädret, prylar, resor, kultur, fjäll och snö samt den trista delen som talar om de ej närvarande....
Var med på en sån vandring 2003 tror jag det var. Hur kul som helst. Som tidigare skribenter skrivit är det nog 75% kvinnor. Ammarnäs-Hemavan vandrade vi. Det var min första fjällvandring.
Snittåldern då var ganska hög och jag var yngst. Kan varmt rekommendera det man får vänner för livet och en trevlig upplevelse.
Snittåldern då var ganska hög och jag var yngst. Kan varmt rekommendera det man får vänner för livet och en trevlig upplevelse.
enligt wikipedia
Koppleri är en juridisk term för företeelsen att främja eller ta emot pengar som härrör från prostitution.så tror jag inte det händer, såvida inte du kallar de som åker på singelvandringar för prostituerade.
Kanske dom är vandringsprostiturerade?Eller är det trafficking för det är ju ganska så mycket traffik i Grövelsjöfjällen.
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 593
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar