Silky Big Boy curve professional outback edition

Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter, av denna ihopfällbara såg, tänkte ha den med min på mina paddelturer.
Tacksam för Plus och Minus
 

Bilagor

  • F24BF585-2C53-4C40-A1A0-A5F97AAB3731.jpeg
    F24BF585-2C53-4C40-A1A0-A5F97AAB3731.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 119
  • CA0CA3D5-BE22-4EEC-87CD-52B70691F4D5.jpeg
    CA0CA3D5-BE22-4EEC-87CD-52B70691F4D5.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 113
Hej!

Har inte just den, utan en Silky Gomboy 240-10 medium. Använder den vid vandring, paddling, cykling, camping av olika slag. Överlag är jag mycket nöjd med den. Sågar snabbt och enkelt upp förvånansvärt grov ved. Superkvalitet! Relativt lätt med bekvämt, nästan gummerat grepp. Har hållit skärpan bra efter många års frekvent, ganska hårt användande.

Det enda negativa som jag kan komma på är att jag inte känner mig helt trygg med att ha den löst förvarad i min packning. Finns inget hundraprocentigt sätt att låsa den i stängt läge. Rätt ofta löser jag det hela med ett starkt gummiband, eller genom att packa den i medföljande förvaringshölje. Tyvärr tar det paketet upp rätt mycket mer volym, men bättre det än att sågen skadar packning eller ryggsäck.
 
Hej, har samma såg som HPT och delar densammes uppfattning. Du får ju givetvis bättre utväxling med större blad, men så till vida du inte ska såga något snabbare och ev något grövre, har du övervägt Gomboy? Vet samtidigt hur det är när egna siktet är inställt.. Du blir säkert nöjd med den du tänker dig! 👊
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Marzocchi Platypus Big Zip vs Platypus Hosers Utrustning allmänt 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.