Shopaholic?

Haha jag beställde precis (ytterligare) ett par pjäxor. Men däremot så brukar jag inte samla grejerna i skåp och jag inbillar mig att jag använder det jag handlar. Sen byter jag ut grejer då och då; i somras sålde jag mitt TN laser comp och skaffade ett Soulo, inte så mycket pga att jag behövde det utan för att jag var sugen på att testa ett Soulo och dessutom kunde göra en riktigt bra deal på det så jag i princip gick jämnt ut på affären. Alpinskidor och jackor av olika slag är det rätt bra omsättning på också. :)
 
Jag menar att det kan vara tvärt om. :)

Tillslut måste man nå en punkt i antalet prylar, iaf om det rör sig om en specifik kategori som ex ryggsäckar, där man inte länga kan lura sig själv eller andra eftersom det blir så uppenbart vad man håller på med. Då borde det räknas som samlande eller? Iof kan samlande vara en mani men det är inte shopping mani...
 
Tillslut måste man nå en punkt i antalet prylar, iaf om det rör sig om en specifik kategori som ex ryggsäckar, där man inte länga kan lura sig själv eller andra eftersom det blir så uppenbart vad man håller på med. Då borde det räknas som samlande eller? Iof kan samlande vara en mani men det är inte shopping mani...

Dags att ta fram den gamla godingen om hur man samlar kajaker: http://www.orust-kajak.se/samling.html
 
Köpa rätt.

Jag hävdar att man bör köpa rätt saker. Det är skyllnad på att köpa en Gore Tex jacka för flera tusen som man sedan sliter ut tills man inte kan med att ha den när man mekar med bilen. Tjejer köper en klänning till en fest som dom använder en gång.

Många friluftsgrejer kan man ha livet ut.

Håller ni med?
 
Hej jag heter Gunnar, jag är shopaholic.
Men jag köper aldrig nâgot jag inte absolut behöver.
Ibland vet jag kanske inte till vad jag behöver grejen, just dâ, men det brukar man ju komma pâ.
 
Jag hävdar att man bör köpa rätt saker. Det är skyllnad på att köpa en Gore Tex jacka för flera tusen som man sedan sliter ut tills man inte kan med att ha den när man mekar med bilen. Tjejer köper en klänning till en fest som dom använder en gång.

Många friluftsgrejer kan man ha livet ut.

Håller ni med?

Om man köper en jacka (för flera tusen) och använder just den jackan i flera år, plus att man sedan använder den när man mekar med bilen, tror jag inte man behöver försvara sig över huvud taget..

Problemet kanske snarare är om man köper en jacka för flera tusen och denna är av så hög kvalitet att den skulle hålla i flera år, men man på kortare tid än så köper ytterligare en (eller två) jackor. Då kanske man ska känna sig något mer träffad.
 
Om man köper en jacka (för flera tusen) och använder just den jackan i flera år, plus att man sedan använder den när man mekar med bilen, tror jag inte man behöver försvara sig över huvud taget..

Problemet kanske snarare är om man köper en jacka för flera tusen och denna är av så hög kvalitet att den skulle hålla i flera år, men man på kortare tid än så köper ytterligare en (eller två) jackor. Då kanske man ska känna sig något mer träffad.

Jo det är sant men somliga förstår ju inte att man kan lägga så mycket pengar på t.ex en jacka, kängor,panlampa, tält. m.m
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.